Podle Národní federace maloobchodu (NRF) navštívilo během uplynulého víkendu a noci ze čtvrtka na pátek k tomu obchody 247 milionů Američanů. Ti dohromady utratili 59,1 miliardy dolarů. Průměrný zákazník tedy utratil 423 dolarů, o 13 procent více než loni.
OBRAZEM: Nákupní horečka v USA"Black Friday" v USA |
Jak ale upozorňuje agentura Bloomberg, úspěšný Černý pátek automaticky nepředpovídá, že stejně výnosné budou pro americké obchodníky i následující předvánoční týdny. Ba právě naopak. Zatímco například v roce 2006 vzrostly tržby z Černého pátku meziročně o 25 procent, celá předvánoční sezóna byla silnější jen o necelých pět procent. V následujícím roce stouply tržby z výprodeje po Díkůvzdání o necelé procento, tržby za předvánoční období ale meziročně posílily o sedm procent.
Podle Bloombergu jsou navíc data NRF nespolehlivá, vycházejí totiž průzkumu mezi zákazníky.
Porovnání meziročního růstu tržeb během „Černého pátku“ a celé předvánoční sezóny:Srovnání Černého pátku a celé předvánoční sezóny | Zdroj: NRF, Ministerstvo obchodu USA