Čínský „Amazon světa služeb“ úspěšně vstoupil na burzu, akcie stouply o pět procent | E15.cz

Čínský „Amazon světa služeb“ úspěšně vstoupil na burzu, akcie stouply o pět procent

Čínský „Amazon světa služeb“ úspěšně vstoupil na burzu, akcie stouply o pět procent
ZDROJ: ČTK/ZUMA/Zhengyi Xie

ČTK

Akcie čínské internetové společnosti Meituan Dianping při debutu na hongkongské akciové burze posílily o pět procent. To je pozitivní signál pro další společnosti, které se chystají vstoupit na burzu. Několik velkých technologických firem, jako je Xiaomi a China Tower, totiž v poslední době bojovalo s tím, aby se cena jejich akcií udržela alespoň nad cenou stanovenou pro primární nabídku¨.

Cena akcií Meituan pro primární nabídku byla stanovena na 69 hongkongských dolarů (více než 190 korun). To ohodnotilo celou společnost na 53 miliard dolarů (1,2 bilionu korun). Nakonec akcie uzavřely na ceně 72,65 HKD, když krátce po otevření vystoupily až na 72,90 HKD.

Společnost poskytuje přes internet různé služby, od lístků do kina přes kupony na slevu do restaurace až po rozvoz jídla k zákazníkovi. Její aplikaci využívá přes 300 milionů lidí.

Dnešní silný růst akcií je odrazem důvěry investorů, že ztrátová firma bude schopna odrazit konkurenci platformy Ele.me, která se zaměřuje na rozvoz potravin a podporuje ji čínský internetový gigant Alibaba. Obě firmy nabízejí značné slevy, aby získaly nové zákazníky a vyšší podíl na trhu.

Bilionový debut. Čínská internetová společnost zažila povedený start na burze

Meituan Dianping, která sama sebe nazývá Amazonem ve službách, má podporu silných investorů, společností Google a Tencent. Z primární nabídky firma získala 4,2 miliardy USD. Peníze hodlá použít na modernizaci své technologie, vývoj nových produktů a služeb a nové akvizice a investice, napsal server CNN. Letos už koupila za 2,7 miliardy dolarů firmu na sdílení kol Mobike.

Společnost vznikla v roce 2015 spojením dvou menších firem Meituan a Dianping. Díky široké škále svých služeb se jí daří lákat zákazníky, stále však hospodaří se ztrátou. Za první čtyři měsíce letošního roku vykázala ztrátu 22,8 miliardy jüanů (72,4 miliardy korun), přestože příjmy prudce vzrostly.

Čínská Xiaomi vykázala miliardové čtvrtletní ztráty

Autor: ČTK
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud