Černý pátek: obchodníci hlásí výrazně vyšší tržby, na vlnu masivních slev naskočili i prodejci potravin

Do konce roku chce mít Košík.cz flotilu stovky vozů

Do konce roku chce mít Košík.cz flotilu stovky vozů Zdroj: archiv E15

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ilustrační foto
4
Fotogalerie

Nákupní šílenství s nálepkou Black Friday není v tuzemsku žádnou novinkou. Obří slevy na elektroniku, domácí spotřebiče a další věci jsou nyní již celosvětovým pojmem. Letos pro české nakupující přibyla i možnost si za výhodné ceny pořídit potraviny. Tržby obchodníků jsou během letošního Černého pátku o desítky procent vyšší než loni.

Ukazují to dosavadní statistiky obchodníků i data z platební brány PayU. Největší zájem je o zlevněnou elektroniku. Podle e-shopů bude letos Černý pátek nejsilnější den pro on-line nákupy v roce.

Loni hodnota transakcí během Černého pátku vzrostla o 100 procent ve srovnání s běžným listopadovým dnem.

Ačkoliv je Black Friday všeobecně vnímán jako ideální možnost nakoupení nových věci za neodolatelné ceny, experti ovšem upozorňují i na některá jeho úskalí.

"Rok od roku je více cítit, že většina obchodníků v Česku využívá tento nákupní svátek k tomu, jak zkusit natlačit na trh zbylá pouzdra na staré modely telefonů nebo udat jiný neatraktivní zbytek ze skladu. Stačí se podívat, jaké nabídky a v jakém objemu se u nás v akcích objevují. Je jich tolik a stále, že si tím obchodníci vlastně neustále utahují smyčku kolem krku. Český zákazník ale není hloupý. Pokud obchodníci nezmění přístup ke své cenové a slevové politice, brzy se jim to vymstí," okomentoval situaci ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha.

Nejen elektroniku však bylo možné pořídit ve slevě. S novinkou pro letošní "Černý pátek" přišel e-shop Košík.cz, který nabídl velké slevy na potraviny dokonce už s několikadenním předstihem. Podle provozního ředitele internetového obchodu Jakuba Šulty je spojení Black Friday a Košík.cz ideální variantou.

"Dali jsme dohromady co nejpestřejší kombinaci slev, aby bylo možné za zajímavé ceny nakoupit běžné položky i delikatesy, které si třeba za normálních okolností zákazník nedopřeje," tvrdí Šulta. 

Další velký e-shop Rohlík.cz sice svým zákazníkům neposkytne tak velké množství zlevněných potravin, místo toho však nabízel rozvoz potravin zdarma.