Nová dráha je souběžná s dosavadními dvěma, ale leží od nich ve vzdálenosti asi půldruhého kilometru. Kapacita letiště byla dosud kolem 85 vzletů a přistání za hodinu, s novou dráhou to bude až 126. To umožní zvýšit počet přepravovaných cestujících z dosavadních 53 milionů za rok na 88,6 milionu ročně k roku 2020.
Stavba dlouhá 2,8 kilometru stála 760 milionů eur (asi 19 miliard korun) a zahrnovala přemostění dálnice a rychlodráhy, přemístění obrovských množství zeminy, vysazování 288 hektarů náhradních stromů za pokácené a přesouvání chráněných zvířat včetně žab a mloků.
Nová ranvej ve Frankfurtu |
Nová dráha na v současnosti devátém největším letišti na světě může v budoucnu umožnit i výstavbu třetí odbavovací haly jižně od letiště, na území bývalé americké letecké základny, a dále tak zvýšit přepravní kapacitu.
Největší letiště podle počtu cestujících (2010)
Pořadí | Letiště | Počet cestujících za rok |
---|---|---|
1. | Atlanta (USA) | 89 331 622 |
2. | Peking (Čína) | 73 948 113 |
3. | Chicago (USA) | 66 774 738 |
4. | Londýn (Velká Británie) | 65 884 143 |
5. | Tokio (Japonsko) | 64 211 074 |
6. | Los Angeles (USA) | 59 070 127 |
7. | Paříž (Francie) | 58 167 062 |
8. | Dallas/Fort Worth (USA) | 56 906 610 |
9. | Frankfurt (Německo) | 53 009 221 |
10. | Denver (USA) | 52 209 377 |
Zdroj: ACI
Frankfurt se bude zřejmě muset vyrovnat se zákazem nočních letů
Jako první vyzkouší dráhu, určenou pouze pro přistávání, vládní letadlo s kancléřkou Angelou Merkelovou, která se zúčastní slavnostního ceremoniálu.
Nová ranvej byla navržena v roce 1997, mnoho let ale narážela na odpor ochránců přírody a životního prostředí. Nakonec byla povolena s řadou podmínek a omezení.
Nejvyšší správní soud spolkové země Hesensko zakázal ve Frankfurtu noční lety, jak to požadovali lidé z okolí. Zákaz by měl začít platit po zahájení provozu nové dráhy, od zimního letového řádu. Letiště se ještě odvolalo ke spolkovému správnímu soudu, který dosud nerozhodl.