Už první výsledky ukazují, že stát může obnovu dálnice zajistit mnohem levněji. Z pěti soutěží komise včera otevřela obálky u dvou, zbylé tři posoudí dnes. Ačkoliv ŘSD jména firem s nejlevnější nabídkou tají, podle informací deníku E15 se jako vítěz může po včerejšku cítit společnost Dálniční stavby Praha.
Za modernizaci sedmikilometrového úseku Šternov–Psáře (exit 41 až exit 49) chce po státu necelou půlmiliardu, což je nejnižší nabídka. ŘSD přitom původně náklady odhadlo na 823 milionů. Ještě větší rozdíl je u desetikilometrového úseku Loket–Hořice (exit 66 až exit 75). Dálniční stavby nabídly podle zdrojů E15 necelých 550 milionů, odhad činil téměř miliardu.
O jednu z největších stavebních akcí státu posledních let je velký zájem. Do pěti soutěží o modernizaci D1, která má vypuknout na jaře, se přihlásilo třináct zájemců včetně největších hráčů na trhu. Dálniční stavby patří pod křídla rakouské skupiny Strabag. Přihlásily se jen do dvou soutěží, ve zbylých je právě sesterský Strabag.