„Máme model vývoje počtu cestujících, který pravidelně aktualizujeme. Na maximu budeme podle stávajících čísel v roce 2024, i když v exponovaných časech je poměrně plno již nyní,“ říká Václav Řehoř.
Nová dráha si podle předchozích odhadů vyžádá přibližně devítimiliardovou investici, už nyní na přípravy plyne několik milionů každý rok. Termín výstavby nové dráhy se několikrát měnil. Pokud by platil ten původní, dráha už by už byla pět let v provozu. Dokončení oddalují složitá povolování a odpor starostů obydlených částí kolem letiště.
Nová dráha by měla zatěžovat hlukem Suchdol. Vedení aeroholdingu plánuje, že nad oblastí budou letadla jen přistávat, což je tišší proces než vzlet. Ten by měl z nové dráhy vést vždy jedním směrem k neobydleným oblastem. Plánované zrušení jedné ze dvou stávajících drah má pak ulehčit oblasti Řep.
Vizualizace nové dráhy na pražském letišti