ŘSD zrušilo tendr na opravu D1 u Brna, vypíše ho znovu

Rekonstrukce dálnice D

Rekonstrukce dálnice D Zdroj: ctk

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zrušilo zakázku na rozšíření dálnice D1 v úseku mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži poblíž Brna. Tendr vypíše znovu. Původní zakázku s předpokládanou hodnotou 637 milionů korun více než rok zkoumal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), v polovině září zrušil výběr vítěze.

„Vzhledem k celkové době, která uplynula od zahájení zakázky k dnešnímu dni, veřejná zakázka je v souladu se zákonem o veřejných zakázkách zrušena a bude zadána znova. V zadávacích podmínkách nové veřejné zakázky budou promítnuty dosavadní zkušenosti z ostatních zakázek na modernizaci a rozšíření dálnice D1,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Podle antimonopolního úřadu ŘSD chybovalo v původním tendru při posouzení vítězné nabídky. „Mimořádně nízká nabídková cena nebyla zdůvodněna objektivními příčinami,“ uvedl ÚOHS v rozhodnutí. Postup ŘSD mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, proto ÚOHS hodnocení nabídek zrušil. S výstavbou v úseku Velká Bíteš - Devět křížů se původně nepočítalo. Zakázka byla vypsána před dvěma lety.

První úseky jsou už hotové

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové modernizaci. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun.

Na dálnici se od poloviny října postupně otevírají uzavírky. Odstraňování uzavírek souvisí s přípravou komunikace na nadcházející zimní období a zimní údržbu. Ke konci října by mělo například zmizet omezení v pravém jízdním pásu dálnice mezi Šternovem a Psáři, zmizet by mělo i omezení mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Úsek Loket - Hořice, kde se nyní pokládá nový cementobetonový kryt v levém jízdním pásu, bude bez dopravních omezení koncem listopadu.

Antonín Prachař: Za developerské projekty ČD by měl někdo sedět