Černý pátek získává popularitu. Playstationy zmizely za pár minut

Černý pátek

Černý pátek Zdroj: ctk

Do výprodejů na takzvaný černý pátek se letos v Česku zapojilo výrazně více obchodníků než v minulých letech. Slevy nabídly z velkých řetězců například Mark & Spencer, Tesco, Datart, Hervis či Electro World a desítky velkých e-shopů. Nejatraktivnější položky byly vyprodány v řádu minut, u prodejců elektra byla zřejmě nejžádanějším zbožím herní konzole Playstation 4.

Obrat zúčastněných e-shopů stoupl o desítky procent. Vyplývá to z ankety mezi prodejci. Nákupní svátek Black Friday je ve Spojených státech synonymem rekordních slev a startem vánoční nákupní horečky.

Obchody s elektronikou Okay dnes zaznamenaly velký nárůst návštěvnosti. „Zákazníci mají největší zájem právě o spotřebiče, které mohou sloužit jako vánoční dárky. Největší poptávka je jak po malém bílém elektru a mobilních telefonech, tak i po televizích a počítačích,“ uvedl mluvčí Ondřej Pešák z prodejen Okay.

V Datartu byl ze zlevněného zboží největší zájem o sušičku Beko, Playstation 4, notebooky a full HD chytré televize. „Nejrychleji se vyprodala právě Playstation 4,“ uvedla mluvčí Iva Pavlousková. Také podle Václava Koukolíčka z řetězce Tesco byla největší poptávka jednoznačně po elektronice.

V internetových obchodech byl velký zájem zákazníků patrný již od rána. „Už v 06:30 jsme zaznamenali hodnoty návštěvnosti, kterých e-shopy v těchto dnech dosahují až v nákupní špičce. Můžeme potvrdit, že se v rámci předvánočních nákupů jedná o rekordní den, jak z hlediska návštěvnosti, tak i tržeb e-shopů,“ řekl obchodní ředitel společnosti NetDirect, která se zabývá provozováním e-shopů, Marek Krška. Průměrná výše objednávky podle něj dosahovala čtyři tisíce korun.

„Zásoby některých produktů se opět vyprodaly v řádu několika málo minut,“ uvedl obchodní ředitel e-shopu CZC.cz Tomáš Pilský. Internetovému obchodu Mall.cz vyskočil obrat během výprodejů o více než 70 procent. Alza.cz nabídla se slevou 44 tisíc kusů položek již od pondělí, nejúspěšnější zboží zmizelo v košících zákazníků během několika sekund. Například stovky kusů herní konzole Sony Playstation 4 vykoupili zákazníci hned první den.

E-shopu Kasa.cz dnes stouply prodeje o desítky procent oproti běžnému listopadovému dni. „Podobný zájem očekáváme až do neděle, kdy u nás černý pátek končí. Ukazuje se, že tuzemští zákazníci si už na černý pátek zvykli a počítají s ním při nákupu dárků na Vanoce,“ uvedla Andrea Čižmářová z Kasa.cz.

Na sociálních sítích si někteří zákazníci e-shopů stěžovali na výši deklarovaných slev, kdy zejména uváděná (přeškrtnutá) původní cena zboží byla prý prodejci nadhodnocena, aby sleva vypadala vyšší. Na výprodeje o černém pátku naváže 30. listopadu v internetových obchodech další slevová akce Cyber Monday (kybernetické pondělí).

Čtěte také: