Digitální diář na papíře. Daysee vstoupil na Kickstarter, zatím vybral ale jen zlomek

Daysee, tisk elektronických diářů

Daysee, tisk elektronických diářů Zdroj: Daysee

Pište si, odpočněte si a najdete své cíle.
Zorganizujte si pátek
Při psaní rukou budete úspěšnější!
4
Fotogalerie

Přepis narozenin rodinných příslušníků, kolegů či přátel z digitálních diářů a kalendářů do těch tištěných je každoročně opakovaná činnost, která může ukrojit značný čas. Na Kickstarter proto vstoupil projekt Daysee Jakuba Lekeše a jeho kolegů, který se snaží tento problém vyřešit každoročním tiskem papírových diářů, do kterých se vytisknou události a narozeniny z elektronických kalendářů a diářů. Z požadovaných deseti tisíc euro se projektu podařilo získat zatím jen 11 eur.

„Kickstarter jsme zvolili, protože je největší a nejvýznamnější,“ uvedl Lekeš, podle kterého se stačilo jen na serveru registrovat, nahrát text, obrázky a video. “Po dvoudenním schvalovacím procesu jsme byli umístěni na server,” dodává.  

Vize projektu je následující: Po zaplacení 39 dolarů si uživatel v aplikaci si navolí vzor na vnější dřevěné vazbě. Vybere si rozmístění prvků na stránce a synchronizuje s aplikací své elektronické kalendáře. Získaná data se pak odešlou k vytištění a zákazník obdrží svůj diář ve zvolené vazbě s událostmi, které si do něj přál zanést. „Našim cílem je lidem nejen ušetřit čas, ale také nabídnout lidem diář s unikátním designem,” uvádí Lekeš.

Od přispěvatelů, takzvaných backerů, by projekt Daysee chtěl získat deset tisíc euro, zatím se mu však podařilo po dvou dnech kampaně získat jen 11 euro. Lekeš a jeho tým mají k dispozici malou tiskárnu, kterou k tomuto účelu chtějí využít. Primárně proto chtějí získat finanční prostředky na vývoj aplikace, která by měla umožnit uživateli vybrat si podobu deníku podle jeho preference.

Byznys model je také založen na opakovaných objednávkách. Na konci roku totiž zákazník obdrží připomínku, že by měl objednat nový diář. Pokud vyjádří souhlas, pak mu tým Daysee odešle nový diář s aktualizovanými daty.

Na Kickstarteru se Čechům daří. Nejúspěšnějším projektem, který se na portálu objevil, byla kampaň na hru z období středověku s názvem Kingdom Come: Deliverance. Autoři požadovali 300 tisíc liber, úspěšně vybrali více než 1,1 milionů liber.

Nedávno také uspěla kampaň startupové ostravské firmyXTND, která získala téměř 260 tisíc dolarů od 274 přispěvovatelů. Tyto peníze mají sloužit k výrobě elektro-skateboardu, se kterým bude možné se prohánět maximální rychlosti 45 kilometrů za hodinu s dojezdem až 20 kilometrů na baterie.

Autor: Arsen Lazarevič, Michal Španěl