Admosphere vylepšila monitoring televizní komerce

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Mlada fronta E15

Společnost Admosphere zvýšila kvalitu monitoringu reklamy, konkrétně technologie pro záchyt televizní komerce, která je klíčovou součástí monitoringu. Zlepšení poskytuje detailnější rozlišení obrazových mutací jednotlivých spotů a zajišťuje větší stabilitu systému.

Společnost Admosphere, která se na českém trhu zabývá monitoringem reklamy, změnila dodavatele základní technologie pro záchyt reklamních sdělení ve videozáznamu – videomatchingu. Sofistikovanou metodu rozpoznávání obrazu navíc Admosphere nově kombinuje s technologií vlastní produkce – audiomatchingem, který slouží k rozlišení záznamů zvukových.

Při vyhledávání televizní komerce se tak musí projevit shoda nejen v obrazovém, ale i zvukovém záznamu. Kombinovaná technologie je výhodná zejména v situacích, kdy je potřeba odlišit spoty se stejným obrazovým, ale rozdílným audiozáznamem.

„Televizní komerce na českém reklamním trhu představuje více než 40 procent celkové ceníkové hodnoty, i z toho důvodu jsme se rozhodli provést další kroky ke zlepšení právě v této oblasti. Soustředíme se na to, abychom v monitoringu využívali vždy nejlepší dostupnou technologii a prováděli ho bezchybně i do nejmenších detailů,“ uvedl Karel Honzl, ředitel společnosti Admosphere.

Miliony reklam

Současně Admosphere posílila servery a vyměnila nahrávací technologii videí, tzv. TV Storage. Celý systém je díky tomu odolnější proti výpadku signálu od zdrojových TV distributorů (UPC, České Radiokomunikace, Netbox a další).

„Záznamy televizního vysílání nahráváme současně z více zdrojů. To znamená, že náš systém není ohrožen případným výpadkem signálu od některého z distributorů,“ doplnil Honzl.

Další novinku Admosphere teprve připravuje. Ve spolupráci se sesterskou společností Adwind Software chystá rozšíření softwaru pro analýzu dat z monitoringu (Adwind Kite) o možnost zobrazit si přímo s daty i náhledy audiovizuální podoby realizovaných reklam.

Monitoringem reklamy denně protečou terabyty dat ze všech monitorovaných televizních stanic. Jen od ledna do konce září 2014 zaznamenala Admosphere téměř 2,2 milionu televizních reklamních sdělení (spoty, teleshopping, sponzoring, product placement, sponzoringové upoutávky, teleshoppingové bloky, edice), která představují 15 095 hodin videozáznamu. Od počátku monitoringu v roce 2010 je to bezmála 10,2 milionu televizních reklamních sdělení.