Admosphere začala monitorovat regionální rozhlasové kampaně

Tomáš Hynčica

Tomáš Hynčica Zdroj: Martin Pinkas

Poprvé v historii bude mít mediální trh v Česku k dispozici data také z regionálních rozhlasových kampaní. Dosud se totiž monitorovaly jen celonárodní rozhlasové kampaně, a to na základě deklarací jednotlivých mediazastupitelství. Jen v únoru 2013 se díky této změně ceníková hodnota rozhlasových kampaní zvýšila ze 60 milionů na 400 milionů korun.

„Tento rok jsme udělali takovou malou revoluci. Dosud jsme rádia monitorovali deklaratorně, to znamená, že mediální zastoupení, jako jsou Regie Radio Music, Media Marketing Services, Media Master a Big Partnership Media, nám deklarovaly spotové kampaně. To jsme ale definitivně opustili a nově teď od ledna přicházíme s kompletním nezávislým záchytem a popisem rozhlasu, který už nevychází z těchto deklarací,“ řekl v rozhovoru pro Strategii Tomáš Hynčica, obchodní ředitel společností Admosphere a Mediaresearch.

Kromě celoplošných kampaní je tak poprvé v historii možné zahrnout do monitoringu českého rádia i tzv. „odpojováky“, tedy regionální rozhlasové kampaně. Místo třech tisíc rozhlasových spotů, které byly deklarované v únoru loňského roku, jich Admosphere letos monitoruje bezmála tři sta tisíc.


Ceníková hodnota kampaní za únor se vloni vykazovala v hodnotě 60 milionů korun, při zahrnutí oblastních spotů se jedná o kampaně v hodnotě 400 milionů korun. Celkem společnost Admosphere monitoruje 85 rozhlasových stanic na 136 frekvencích.

Rozhovor s Tomášem Hynčicou o monitoringu reklamy a dění na české mediální scéně si můžete přečíst v březnové Strategii, která vychází právě dnes.