„Tento rok jsme udělali takovou malou revoluci. Dosud jsme rádia monitorovali deklaratorně, to znamená, že mediální zastoupení, jako jsou Regie Radio Music, Media Marketing Services, Media Master a Big Partnership Media, nám deklarovaly spotové kampaně. To jsme ale definitivně opustili a nově teď od ledna přicházíme s kompletním nezávislým záchytem a popisem rozhlasu, který už nevychází z těchto deklarací,“ řekl v rozhovoru pro Strategii Tomáš Hynčica, obchodní ředitel společností Admosphere a Mediaresearch.
Kromě celoplošných kampaní je tak poprvé v historii možné zahrnout do monitoringu českého rádia i tzv. „odpojováky“, tedy regionální rozhlasové kampaně. Místo třech tisíc rozhlasových spotů, které byly deklarované v únoru loňského roku, jich Admosphere letos monitoruje bezmála tři sta tisíc.
Ceníková hodnota kampaní za únor se vloni vykazovala v hodnotě 60 milionů korun, při zahrnutí oblastních spotů se jedná o kampaně v hodnotě 400 milionů korun. Celkem společnost Admosphere monitoruje 85 rozhlasových stanic na 136 frekvencích.
Rozhovor s Tomášem Hynčicou o monitoringu reklamy a dění na české mediální scéně si můžete přečíst v březnové Strategii, která vychází právě dnes.