Bacha na Dvořáka: Hudební festival zkouší street art

Pořadatelé Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha by rádi přitáhli mladé publikum, proto volí poměrně netradiční způsob komunikace

Pořadatelé Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha by rádi přitáhli mladé publikum, proto volí poměrně netradiční způsob komunikace

Pořadatelé Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha by rádi přitáhli mladé publikum, proto volí docela netradiční způsob komunikace. Růžovočerné vizuály Antonína Dvořáka a dalších velikánů klasické hudby se objevují na legálních graffiti plochách, svou roli v kampani sehraje i YouTube a Facebook. Kampaň připravila agentura VCCP.

Minipříběhy s Antonínem Dvořákem popíjejícím kávu servírovanou Bedřichem Smetanou se slovy „Je libo Smetanu?“ nebo motiv Antonína Dvořáka kráčejícím s J. S. Bachem na zádech, který provází text „Bacha na Dvořáka“, se během srpna objevily na legálních plochách pro street art (např. v Chotkově ulici, u tramvajových zastávek Těšnov na Florenci či Nádraží Modřany) i na klasických billboardech.

Videa z realizace jednotlivých motivů jsou umístěna na YouTube a na facebookovém profilu festivalu Dvořákova Praha se objevují fotografie. Druhý zářijový den vyroste v rámci kampaně přímo před Rudolfinem devítimetrová interaktivní „facebooková zeď“ Classicbook Antonína Dvořáka, jež bude propojena s tímto facebookovým profilem. „Je to muž klasiky, tak ji vytvoříme klasicky. Každý den tam bude Dvořák dávat své posty, které se budou objevovat i na opravdové facebookové stránce Dvořákovy Prahy,“ vysvětluje David Suda z VCCP.

Pořadatelé Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha by rádi přitáhli mladé publikum, proto volí poměrně netradiční způsob komunikacePořadatelé Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha by rádi přitáhli mladé publikum, proto volí poměrně netradiční způsob komunikace

Festival se uskuteční od 8. do 20. září a součásti jeho programu jsou i akce připravené především pro mladé publikum. „Vážná hudba oslovuje posluchače napříč generacemi. Otázka popularizace vážné hudby je samozřejmě předmětem našeho zájmu. Věříme, že má smysl oslovovat mladou generaci způsobem, který je jí vlastní a zároveň zůstat věrni festivalovému obsahu,“ říká výkonná ředitelka festivalu Dvořákova Praha Dana Syrová.