Ceníková hodnota předvolebních kampaní přesáhla 130 milionů

Volby 2013

Volby 2013 Zdroj: Hynek Glos

Přestože se volební kampaně do poslanecké sněmovny naplno rozběhly v září letošního roku, některé strany do zvýšení povědomí investovaly už v letních měsících. Už od července tak svou propagaci nastartovaly Zemanovci, hnutí ANO, Komunistická strana Čech a Moravy anebo Česká strana sociálně demokratická. Právě tyto strany zatím vedou v žebříčku zadavatelů, který sestavila společnost Admosphere.

Politické strany zatím využily ve svých předvolebních kampaních reklamní prostor v hodnotě 137, 5 milionu korun. Údaje vyplývají z monitoringu Admosphere a týkají se období od července do konce září letošního roku.

Reklamní prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě prozatím využily Česká strana sociálně demokratická (36,2 milionů korun) a Strana Práv Občanů Zemanovci (35,5 milionů korun). Na prostoru v hodnotě více než 31 milionů korun také inzerovalo hnutí ANO.

Pětici zatím největších zadavatelů letošních voleb uzavírají Křesťanská a demokratická unie – Československá strana lidová a Občanská strana demokratická, které svá hesla propagovaly reklamou v hodnotě přes 10 milionů korun. Zbývající strany hranice 10 milionů korun zatím nedosáhly.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru u TOP 5 politických stran v období červenec - září 2013Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru u TOP 5 politických stran v období červenec - září 2013

„Úhrn ceníkových cen uveřejněné reklamy nám umožňuje s jistou mírou zjednodušení porovnávat mohutnost jednotlivých reklamních kampaní. Dosavadně monitorovanému období jasně dominovala ČSSD společně se Zemanovci a politickým hnutím ANO. S odstupem následovala KDU-ČSL a ODS. Volební kampaň vyvrcholí samozřejmě až během října,“ okomentoval aktuální data společnosti Admosphere její obchodní ředitel Tomáš Hynčica.