Dalším rostoucím médiem vedle televize byl rozhlas, který zaznamenal navýšení inzerce o 3,2 procenta na 1,29 miliardy korun. Naopak další pokles postihl tištěná média, a to o dvě procenta na 3,44 miliardy korun. Venkovní reklama se snížila o 3,2 procenta na 949 milionů. Pokles vykázala také internetová reklama posuzovaná v rozsahu projektu AdMonitoring, a to sedm procent na 1,23 miliardy korun.
V samotném březnu všechna média s výjimkou internetu rostla. Nejvíce opět televize, která zvýšila hrubé inzertní příjmy o téměř 17 procent na víc než tři miliardy korun. O 11 procent si polepšil také rozhlas, který zaznamenal nárůst reklamního prostoru na 546,7 milionu korun.
Srovnání Admosphere, které pracuje s ceníkovou hodnotou reklamního prostoru, podle jeho autorů nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v leden-březen 2014-2015 | |||
---|---|---|---|
Mediatyp | 1-3/2014 (v korunách) | 1-3/2015 (v korunách) | Nárůst/Pokles (v procentech) |
TV | 6.283,590.000 | 7.007,679.000 | 11,5 |
Tisk | 3.512,827.000 | 3.442,613.000 | -2,0 |
Rádio | 1.251,590.000 | 1.292,208.000 | 3,2 |
Internet* (v rozsahu projektu AdMonitoring) | 1.325,012.000 | 1.232,823.000 | -7,0 |
OOH | 980,933.000 | 949,079.000 | -3,2 |
TOTAL | 13.353,953.000 | 13.924,402.000 | 4,3 |