Hrubé výdaje na reklamu ve čtvrtletí stouply nejvíce v TV

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Ministerio TIC Colombia, Flickr.com (CC BY 2.0)

Hrubé inzertní výdaje v prvním čtvrtletí v Česku stouply meziročně o 4,3 procenta na 13,92 miliardy korun v ceníkových cenách. Největší nárůst zaznamenala televizní reklama, která vzrostla o 11,5 procenta na 7,0 miliardy korun. Vyplývá to ze srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které vypracovala společnost Admosphere.

Dalším rostoucím médiem vedle televize byl rozhlas, který zaznamenal navýšení inzerce o 3,2 procenta na 1,29 miliardy korun. Naopak další pokles postihl tištěná média, a to o dvě procenta na 3,44 miliardy korun. Venkovní reklama se snížila o 3,2 procenta na 949 milionů. Pokles vykázala také internetová reklama posuzovaná v rozsahu projektu AdMonitoring, a to sedm procent na 1,23 miliardy korun.

V samotném březnu všechna média s výjimkou internetu rostla. Nejvíce opět televize, která zvýšila hrubé inzertní příjmy o téměř 17 procent na víc než tři miliardy korun. O 11 procent si polepšil také rozhlas, který zaznamenal nárůst reklamního prostoru na 546,7 milionu korun.

Srovnání Admosphere, které pracuje s ceníkovou hodnotou reklamního prostoru, podle jeho autorů nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v leden-březen 2014-2015
Mediatyp 1-3/2014 (v korunách) 1-3/2015 (v korunách) Nárůst/Pokles (v procentech)
TV 6.283,590.000 7.007,679.000 11,5
Tisk 3.512,827.000 3.442,613.000 -2,0
Rádio 1.251,590.000 1.292,208.000 3,2
Internet* (v rozsahu projektu AdMonitoring) 1.325,012.000 1.232,823.000 -7,0
OOH 980,933.000 949,079.000 -3,2
TOTAL 13.353,953.000 13.924,402.000 4,3