Podle usnesení představenstva má vedení DPP zahájit jednání s Rencar ohledně možnosti generálního narovnání právních poměrů. „Předmětem dohody o narovnání by mělo být zejména: určení data ukončení užívání reklamních ploch, a to nejpozději ke dni 30. června 2016, povinnost Rencar odstranit reklamní nosiče a reklamní sdělení,“ píše se v usnesení, o jehož chystaném vzniku již dříve informoval týdeník Euro.
Představenstvo také rozhodlo, že podnik vypíše výběrové řízení na firmu, která pro něj vytvoří znalecký posudek, v němž zmapuje a ocení reklamní prostory a plochy v majetku DPP. Vypracován bude také právní posudek vybraných aspektů smlouvy s Rencar, který následně představenstvo předloží dozorčí radě DPP. Smlouvu může představenstvo vypovědět i bez schválení dozorčí radou či valnou hromadou podniku.
Z roku 1997
Dohoda mezi Rencar a DPP na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně. Nevýhodnost smlouvy Ďuriš kritizoval už v minulosti. Rencar loni získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.
O smlouvu s Rencar se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy DPP a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal žalobu.
Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10.000 lidí. Město dává na provoz podniku ročně více než deset miliard korun.