Sobotní Den českého piva se slaví ve 4 tisících hospod

pivo

pivo

Svatý Václav byl odjakživa patronem českého piva, teprve loni však Český svaz pivovarů a sladoven přišel s marketingovým konceptem Dne českého piva, pro který si vybral předvečer svátku sv.Václava. Druhý ročník akce se bude konat o tomto víkendu.

Cesta vede přes pivovary, které připravují sváteční speciály - Heineken Jantarovou třináctku Březňák, která bude na čepu v tisícovce hospod koncernu, Staropramen také jantarové pivo Granát o síle 14,5 stupně uvařené na počest 145 let trvání pivovaru Staropramen, Pardubický Pernštejn jedenáctku Vilém, plzeňský Gambrinus svou mimořádnou várku piva uvařeného z čerstvého chmele „První chmel“ čepovanou ve 2000 hospodách společnosti SAB Miller. Hospody budou čepovat přednostně uvařené speciály. Známý šéfkuchař Tito Eliáš se spolu s Liborem Boučkem stal i tváří akce.

„Loňský pilotní ročník zaznamenal úspěch, který letos zpětinásobením účastnických hospod překonáme. Myslím, že se nám daří naplňovat náš dlouhodobý cíl, aby se Den českého piva stal skutečným svátkem pro všechny, kteří mají rádi české pivo a chtějí jej v tento den oslavovat s námi,“ uvedl Vladimír Balach. „Vůbec nejlepší zprávou je počet podniků, které se do letošního ročníku aktivně zapojují – budou jich 4 tisíce! Novinkou je také nový web celé akce a celorepubliková billboardová kampaň, kterou jsme spustili na začátku září,“ dodává.

Již dříve svaz pořádal svatováclavskou slavnost, kde se vyhlašovaly výsledky soutěže znalců a novinářů o nejlepší pivo České pivo – naše pivo. Byla však určena jen pro odbornou veřejnost a výsledky anket byly předávány médiím. Po nástupu nového výkonného ředitele ČSPS Vladimíra Balacha však bylo rozhodnuto využít patronství svatého Václava k tomu komunikovat svátek českého piva co možná nejširší veřejnosti.