Tuzemský reklamní trh v pololetí rostl, tahounem televize
Televiznímu trhu se podle zveřejněných údajů daří nahradit výpadek z loňského roku, který byl poznamenán propadem reklamních investic v souvislosti s tehdejší změnou obchodní politiky TV Nova. Letos inzerce v televizi naopak podle ceníkového srovnání patří k tahounům celého reklamního odvětví. Potvrzují to i údaje za samotný červen, kdy televize posílila o téměř deset procent na 2,6 miliardy korun.
Další propad postihl tiskovou inzerci. Ze srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru vyplývá, že v pololetí ubrala 3,6 procenta na 8,2 miliardy korun. Výsledek příznivě ovlivnily výsledky za červen, kdy se inzerce v tisku zvýšila o čtyři procenta na 1,7 miliardy Kč.
Zvýšení o téměř sedm procent na 2,96 miliardy korun v pololetí vykázal rozhlas. Venkovní reklama se podle údajů Admosphere zvýšila o 2,5 procenta na zhruba 2,3 miliardy korun.
Mírný pokles v pololetí zaznamenala internetová reklama, a to o 0,7 procenta na 3,05 miliardy korun. V červnu bylo snížení ještě mírnější o 0,2 procenta na 572,5 milionu.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, kterou monitoring Admosphere sleduje, nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.