Tuzemský reklamní trh v pololetí rostl, tahounem televize

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Euro Tomas Novak

Tuzemský trh s reklamou v pololetí vzrostl téměř o sedm procent na 31,7 miliardy korun v ceníkové hodnotě. Z průzkumu společnosti Admosphere vyplývá, že nejvíce si polepšila televizní reklama, a to o 15,7 procenta na 15,2 miliardy korun. Růst zaznamenaly také rozhlas a venkovní reklama.

Televiznímu trhu se podle zveřejněných údajů daří nahradit výpadek z loňského roku, který byl poznamenán propadem reklamních investic v souvislosti s tehdejší změnou obchodní politiky TV Nova. Letos inzerce v televizi naopak podle ceníkového srovnání patří k tahounům celého reklamního odvětví. Potvrzují to i údaje za samotný červen, kdy televize posílila o téměř deset procent na 2,6 miliardy korun.

Další propad postihl tiskovou inzerci. Ze srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru vyplývá, že v pololetí ubrala 3,6 procenta na 8,2 miliardy korun. Výsledek příznivě ovlivnily výsledky za červen, kdy se inzerce v tisku zvýšila o čtyři procenta na 1,7 miliardy Kč.

Zvýšení o téměř sedm procent na 2,96 miliardy korun v pololetí vykázal rozhlas. Venkovní reklama se podle údajů Admosphere zvýšila o 2,5 procenta na zhruba 2,3 miliardy korun.

Mírný pokles v pololetí zaznamenala internetová reklama, a to o 0,7 procenta na 3,05 miliardy korun. V červnu bylo snížení ještě mírnější o 0,2 procenta na 572,5 milionu.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, kterou monitoring Admosphere sleduje, nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.