Americký čmelák už má motor z Waltrovky

Thrush 510G

Thrush 510G Zdroj: Thrush Aircraft

Thrush 510G
Thrush 510G
Thrush 510G
Thrush 510G
Americké práškovací letadlo se podobá českému Zlínu Z-137T zvanému "Turbočmelák"
8
Fotogalerie
Americký výrobce letadel Thrush Aircraft začne v srpnu montovat do svých letounů řady 510G motory české provenience. Všechna letadla, používaná především jako práškovací stroje, budou osazena turbovrtulovou jednotkou H80, která se vyrábí v bývalé jinonické Waltrovce. Ta dnes sídlí v Letňanech a patří do koncernu GE Aviation.

“S radostí nabídneme našim zákazníkům výkon a dovednosti motorů, které produkuje GE,” prohlásil na firemním webu Eric Rojek, viceprezident pro obchod Thrush Aircraft. Společnost sídlící v Atlantě vyrábí technologicky precizní americkou obdobu legendárních Čmeláků (Zlín Z-37) a ročně vyprodukuje na zakázku asi padesát letadel.

Milan Šlapák: Český letecký průmysl musí jít do světa

Kontrakt pro USA není jedinou zahraniční zakázkou někdejší Waltrovky, která se na letecké motory specializovala. Stejné motory jako Thrush si v Praze loni objednala také společnost CSKB Progress z ruské Samary. Její dvoumotorový lehký letoun Rysačok (Klusáček), do nějž má GE Aviation Czech dodat celkem šedesát jednotek H80, ale stále čeká na certifikaci pro běžný provoz.