Od nynějška je mohou v rámci programu Ford Army čerpat jak váleční veteráni, tak i vojáci v činné službě, příslušníci aktivních záloh a vojenští důchodci. A je poměrně velkorysá – pohybuje se podle modelů od 10 do 23 procent. Omezením je, že si nový automobil značky Ford mohou koupit jen jednou za rok.
České zastoupení společnosti Ford Motor Copany tak do tuzemska přenáší zkušenost z obdobného programu ve Spojených státech, kde je značka s modrým oválem vnímána už mnoho let jako klíčový partner ozbrojených sil.
„Oslovili jsem Ford a jsme rádi, že jsme se dohodli. Pro nás je to nesmírně cenné věc i v tom, že Ford chápe partnerství jako určitou formu poděkování lidem, kteří něco odvádějí této zemi. Riskují své životy na misích po světě,“ řekl plukovník Eduard Stehlík, ředitel odboru pro válečné veterány ministerstva obrany.
Na otázku, co se bude dít, pokud si automobily neobjednají desítky, ale stovky či tisíce vojáků, zda to nebude vadit, odpověděl Jan Laube, ředitel Ford ČR: „Vadit to určitě nebude. Právě naopak.“ Loni bylo v České republice zaregistrováno 15 432 nových osobních aut značky Ford. Znamenalo to tržní podíl ve výši 6,68 procenta. Letos by se Ford chtěl v Česku dostat na sedm procent.