Soukup prodal polovinu Empresa Media, majitel firmy Servis-24 Čermák bude i jednatelem

Jaromír Soukup

Jaromír Soukup Zdroj: Profimedia.cz

Podnikatel Jaromír Soukup prodal polovinu mediální společnosti Empresa Media, která vlastní mimo jiné i Barrandov Televizní Studio a vydává časopisy Týden a Instinkt. Poloviční podíl získal majitel firmy Servis-25 Jan Čermák. Ten se také stal druhým jednatelem Empresy. Hodnotu transakce ani jedna strana nezveřejnila. 

Soukupova mediální skupina v současnosti čelí tlaku věřitelů. V procesu realizace je podle Čermáka zároveň vstup do dalších společností Jaromíra Soukupa, například IMP a mediální agentury Médea.

Čermák podle svého vyjádření, které má ČTK k dispozici, považuje investici ve významném mediálním domě za zajímavou příležitost. „Všechny firmy zůstávají plně v provozu, zejména reklamní agentura, televize i tiskové vydavatelství. Náš tým okamžitě doplní a posílí management mediální skupiny Jaromira Soukupa,“ řekl.

„Věřím, že máme zdravé jádro a že se nám proto toto obtížné období podaří překonat a v brzkém horizontu se vrátíme růstu a rozvoji. Jan Čermák a jeho tým je partner, se kterým to společně dokážeme,“ uvedl Soukup.

Největšími věřiteli firem z impéria Jaromíra Soukupa jsou banky, zejména ČSOB a UniCredit, které mají své úvěry zajištěny nemovitostmi a pozemky. Dalším klíčovým věřitelem jsou České Radiokomunikace. Podle obou spolumajitelů je připraveno řešení situace a rozvoj skupiny.

Čermák a Servis-24 se specializují na řešení firem zatížených dluhy. V minulém roce vstoupil 49 procentním podílem do zlínské společnosti NWT manželů Vítkových, kterou poslaly do insolvence nezvládnuté obchody s energiemi. V NWT věřitelé v únoru 2023 povolili cestu reorganizace, jejíž plán byl schválen velkou většinou na věřitelské schůzi v září 2023.

Na českém televizním trhu kromě tří hlavních skupin fungují i další stanice, které lze zachytit nejen na kabelových sítích nebo v IPTV, ale i prostřednictvím pozemního vysílání. Jejich celkový podíl na celodenní sledovanosti podle peoplemetrového měření ATO-Nielsen Admosphere se ale pohybuje jen kolem 15 procent.

-Nejsledovanější mezi nimi je právě televize Barrandov se třemi stanicemi, která loni dosáhla podílu 3,21 procenta, TV Seznam patřící pod největší český internetový portál pak měla 1,01 procenta. Televize zastupované agenturou Atmedia (většinou tematické stanice) měly dohromady podíl 4,77 procenta, hudební kanály Óčko ze skupiny Mafra 0,38 procenta.