Čínský Tencent získá podíl v hudebním vydavatelství Universal Music
Francouzská mediální skupina Vivendi prodá desetiprocentní podíl ve svém hudebním vydavatelství Universal Music Group (UMG) konsorciu vedenému čínskou společností Tencent. Dohoda ohodnocuje UMG na 30 miliard eur (762 miliard korun). Vivendi dnes také uvedla, že konsorcium bude mít opci koupit za stejnou cenu až deset procent dalších akcií UMG do 15. ledna 2021.
Vivendi bližší podrobnosti ke složení konsorcia nesdělila, uvedla pouze, že jej tvoří „globální finanční investoři“. Dodala, že záhy bude uzavřena další dohoda, která divizi Tencentu - společnosti Tencent Music Entertainment Group - umožní koupit menšinový podíl v divizi UMG, která působí v Číně.
UMG je největším hudebním vydavatelstvím na světě. K jeho hvězdám patří mimo jiné Lady Gaga, Taylor Swiftová, Ariana Grandeová nebo Beatles. V letošním třetím čtvrtletí zvýšilo tržby o téměř 16 procent na 1,8 miliardy eur a bylo v rámci Vivendi hnacím motorem růstu.
Vivendi kontroluje francouzský miliardář Vincent Bolloré. Podle agentury Reuters chce skupina zpeněžit zisk z oživení hudebního průmyslu, které pohání rostoucí ochota zákazníků pořizovat si předplatné a reklamní příjmy ze streamování hudby.