McDonald’s stále více sází na digi-displeje

Zdroj: Jansen Display

3
Fotogalerie

Poté, co pražská provozovna McDonald’s ve spodní části Václavského náměstí instalovala na stoly jako jedna z prvních integrované stojany s tablety, přichází nyní také s outdoorovou digitální prezentací.

Nad venkovní výdejní okénko v červnu umístila nástěnný digitální panel, který má přilákat pozornost kolemjdoucích. „Digitální plochy s proměnlivým obsahem mají u zákazníků velmi pozitivní odezvu a z hlediska konverze přinášejí výrazně větší efekt než standardní tisková reklama,“ uvádí Petr Janda ze společnosti O2, která zajišťuje dodávky digitálních řešení pro MCD.

Instalace venkovního panelu na pražskou pobočku se připravovala déle než rok. „Nejprve bylo třeba stavebně vyladit optimální umístění, aby monitor nepřekážel obsluze. Posléze jsme celou technologii uchycení a odvětrání museli přizpůsobit specifickým parametrům panelu. V řadě ohledů je totiž použitý displej nestandardní. Situaci neusnadňoval ani prakticky nepřetržitý provoz restaurace, ale technici si nakonec se vším poradili,“ komentuje Jiří Hubka ze společnosti Jansen Display, která zakázku realizovala.

Atypické parametry

S ohledem na co nejsilnější zásah zobrazované reklamy přišla společnost McDonald’s s požadavkem na maximální možnou svítivost digitálního panelu. Odborníci z Jansen Display proto doporučili monitor Samsung OM55D se svítivostí 2500 nit cd/m2, což je více než pětinásobek hodnoty u běžných monitorů.

Jansen Display

„Se svítivostí však narostl požadavek na chlazení monitoru, proto jsme museli navrhnout speciální držák, který by plnil nejen upevňovací funkci, ale zároveň by v restauračním provozu umožnil i dostatečné ochlazování displeje. Tento požadavek jsme vyřešili proděrováním hliníkové konstrukce,“ upřesňuje Jiří Hubka.

Instalace probíhala nadvakrát. Nejprve bylo nutné uvolnit stavební příčky a udělat monitoru dostatečný prostor. Finální osazení pak muselo počkat na to, až se vyrobí nové bezpečnostní sklo výkladu, za kterým je displej umístěn. Monitor tam odolá teplotám v rozmezí 0-50°C.

Uživatelská jednoduchost

Důvodů, proč instalovat venkovní digitální panel, bylo hned několik. Z hlediska poutání pozornosti kolemjdoucích je účinek této technologie osvědčený, navíc nabízí možnost libovolně měnit obsah. V souvislosti s úpravou obsahu je zásadním benefitem velmi jednoduchá obsluha.

„Vše spravujeme přes wi-fi, můžeme kdykoli reagovat na momentální situaci. Ráno tak můžeme lákat na snídani, přes den na akční nabídku a při slunečném počasí na zmrzlinu. Vše je dokonale intuitivní,“ pochvaluje Petr Janda ze společnosti O2. „Bezproblémová byla už samotná instalace. Propojení se systémem MagicInfo, v němž se spravuje obsah, zabralo pouhých 20 minut,“ uzavírá.