Netflix zahájil boj proti sdílení hesel, v Česku půjde přidat dalšího uživatele za 79 korun

Jeden z nejdražších filmů v historii Netflixu The Gray Man se natáčel v Praze.

Jeden z nejdražších filmů v historii Netflixu The Gray Man se natáčel v Praze. Zdroj: Netflix

Největší streamovací společnost světa Netflix chce po měsících příprav omezit sdílení uživatelských účtů i v Česku. Americká firma dříve uvedla, že kvůli sdílení uživatelských údajů mezi lidmi každoročně přichází o šest miliard dolarů. V tuzemsku nyní spouští možnost přidat další osobu k účtu za 79 korun. 

Částky za přidání nového uživatele k účtu na Netflixu se na jednotlivých trzích liší. Zatímco v Česku si bude americká společnost účtovat 79 korun (zhruba 3,59 dolaru), v USA to bude 7,99 dolaru a ve Velké Británii 4,99 libry. V případě verze předplatného Premium půjde k účtu přidat další dva uživatele, u běžné verze pouze jednoho. Ti, kteří využívají levnější předplatné s reklamami, dalšího uživatele přidat nemohou. 

V Česku zřejmě ještě nezačal Netflix zákaz sdílení účtu vymáhat, uživatelům totiž zatím nepřišel informativní e-mail, jako tomu bylo například USA. Nicméně by se tak brzy mělo stát, potvrdilo mediální zastoupení Netflixu v Česku.

„Netflix účet byl a je určený pouze pro jednu domácnost. Všichni, kdo v této domácnosti žijí, mohou Netflix používat, ať jsou kdekoli - doma, na cestách, na dovolené - a využívat jeho nové funkce, jako jsou Převést profil a Správa přístupu a zařízení,“ stojí v emailu, který brzy přijde českým uživatelům. 

Dosud tuto možnost Netflix od února testoval jen na několika vybraných trzích, jako je Nový Zéland, Kanada, Portugalsko nebo Španělsko. Dodatečně přidaní uživatelé budou mít svůj profil i heslo a musejí být ze stejné země jako původní uživatel, který ho přizve ke svému účtu. 

Netflix k zakročení proti sdílení hesel přistoupil až v době, kdy se zhoršila ekonomická situace a s tím se i zastavilo do té doby rychlé tempo nabírání nových uživatelů. Například v roce 2017 americká společnost přidala na sociální síť Twitter příspěvek, ve kterém podpořila sdílení účtů.

V posledních letech se ovšem Netflix musí vypořádat s větší konkurencí i nepříznivou ekonomickou situací. Jednou z odpovědí na problémy bylo spuštění levnější verze předplatného s reklamami, kterou přitom vedení společnosti dlouhodobě odmítalo. Tato sázka se vyplatila, zatím se totiž ukazuje, že předplatné za nižší cenu si vybralo už pět milionů uživatelů s tím, že jde o nové zákazníky a jen malý podíl z nich jsou ti stávající, kteří by přešli na lacinější úroveň služby.