TikTok zakládá vlastní síť restaurací. Do konce roku 2022 chce mít tisíc poboček

Čínská platforma pro sdílení krátkých videí TikTok překonala v prosinci hranici miliardy aktivních uživatelů měsíčně.

Čínská platforma pro sdílení krátkých videí TikTok překonala v prosinci hranici miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Zdroj: Wikimedia

Jídelní lístek provozoven TikTok Kitchen bude vycházet z nejvirálnějších trendů aplikace v oblasti jídla.
2
Fotogalerie

Čínská sociální síť TikTok vytvořila partnerství se společností Virtual Dining Concepts, aby spustili restaurační síť TikTok Kitchen v USA. Provozovny by měly začít fungovat v březnu a jídla budou určena pouze pro rozvoz. Menu se bude skládat z těch nejpopulárnějších pokrmů, které se objevily na TikToku, a část výdělku by měla putovat autorům receptů. 

Ačkoliv byla sociální síť TikTok považována za virtuální prostředí tancujících teenagerů, za poslední rok se stala dokonce populárnější než Twitter. Nyní se společnost rozhodla proniknout do oblasti gastronomie a založit vlastní restaurační síť TikTok Kitchen. V březnu společnost plánuje postupně otevřít 300 poboček a do konce roku 2022 chce jejich počet zvýšit minimálně na jeden tisíc.

Jídelní lístek provozoven TikTok Kitchen bude vycházet z nejvirálnějších trendů aplikace v oblasti jídla. Nejvyhlášenějším pokrmem pak budou zapečené těstoviny s feta sýrem a rajčaty, které zároveň Google označil za nejvyhledávanější jídlo roku 2021. Informuje o tom zpravodajský web Bloomberg.

Společnost Virtual Dining Concepts (VDC) již úspěšně podpořila restaurace nejen slavných osobností. Patří mezi ně například MrBeast Burger, který se stal průlomovým hitem a za tři měsíce prodal milion hamburgerů. Nyní má ve Spojených státech amerických, Kanadě a ve Spojeném království 1500 poboček. Spoluzakladatel VDC Robert Earl předpokládá, že TikTok Kitchen bude stejně úspěšný.

Jak pandemie změnila e-commerce ve světě

Video placeholde
Jak pandemie změnila e-commerce ve světě • Videohub

Společnost TikTok ve zprávě uvedla, že své zisky z restaurací bude částečně věnovat tvůrcům jednotlivých receptů, které se dostaly na menu, čímž chce mimo jiné podpořit mladé a nadějné kulinářské talenty. Není však jasné, jakým způsobem bude TikTok určovat a vyhledávat autory těchto virálních pokrmů, které mnohdy pocházejí od více než jedné osoby. Mluvčí TikToku Elena Saavedra ale uvedla, že tito tvůrci budou viditelně uvedeni v průběhu celé akce. 

Čínská platforma pro sdílení krátkých videí TikTok překonala v prosinci hranici miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Stala se tak nejnavštěvovanější internetovou stránkou na světě a předběhla i Google. Vyplývá to z údajů americké společnosti Cloudflare.