Veletrh Ecommerce Expo Prague pomůže eshopům s marketingem, technologiemi i chodem byznysu

Zdroj: Archiv Marketing Festival

Jindřich Fáborský
6
Fotogalerie

V České republice vznikl nový projekt zaměřený na elektronickou komerci Ecommerce Expo Prague. Projekt kombinuje veletrh se vzdělávací konferencí a vyvrcholí 30. ledna 2018 na výstavišti v Letňanech. Na veletrhu představí přes 100 vystavovatelů nástroje, které internetovým obchodům pomohou s marketingem, technologiemi i praktickým chodem online byznysu. Souběžně s veletrhem proběhne také odborná konference, na jejíž přípravě se podílí tým Marketing Festivalu Jindřicha Fáborského.

Veletrhy zaměřené na e-commerce, technologie a marketingové nástroje jsou v zahraničí běžnou praxí, na českém trhu ale akce tohoto typu chyběla. Proto vznikl nový projekt Ecommerce Expo Prague věnovaný českým e-shopům. Veletrh počítá až se třemi tisíci návštěvníky a více než 100 vystavovateli z Česka i zahraničí. Vystavující firmy patří mezi špičky v oboru a budou zde prezentovat technologie, nástroje a služby počínaje marketingem přes online aplikace a reklamu až po logistiku a expediční systémy.

Akce je určena jak zavedeným e-commerce firmám, tak lidem, kteří s podnikáním teprve začínají. „Na Ecommerce Expo jsou zváni zaměstnanci a provozovatelé menších i zaběhnutých e-shopů, kteří mají zájem posunout své podnikání dál. Nabídneme přehled o dostupných e-commerce řešeních a technologiích, platebních systémech, o logistice, účetnictví, marketingu či grafice,“ říká ředitelka veletrhu Eva Knirschová.

Na akci bude k dispozici také tým odborných konzultantů, který lidem zdarma poradí, o jaké technologie a nástroje by se měli zajímat, s kým si na veletrhu promluvit a jaké stánky jsou pro ně nejpřínosnější. „Veletrh má sloužit nejen pro prezentaci firem, ale též pro výměnu kontaktů, k získání nových klientů nebo k upevnění vztahů s těmi stávajícími,“ vysvětluje Knirschová.

Registrace návštěvníků běží od začátku září a aktuálně je kapacita již z více než 2/3 zaplněná. Zajistit si místo na veletrhu stále ještě mohou i firmy, které by se chtěly zařadit vedle doposud zaregistrovaných vystavovatelů. „E-commerce je segment, který v posledních letech neustále roste. Jen v letošním roce Asociace pro elektronickou komerci APEK očekává obrat až 115 miliard korun a podíl tuzemské e-commerce na celkovém maloobchodu tak dosáhne téměř 11 procent. Tento segment má obrovský potenciál dále růst a pro dodavatele je tak přímý kontakt s potenciálními zákazníky velkou příležitostí,“ vysvětluje Knirschová.

Mezi dosud potvrzené prezentující patří například poskytovatel e-shopových řešení Shoptet, největší nákupní rádce na českém trhu Heureka.cz a Seznam.cz, kteří jsou zároveň partnery akce. Z dalších to pak jsou marketingová agentura SUN marketing, PR agentura Lesensky.cz či e-mailové nástroje Ecomail a Vivmail. Veletrhu se zúčastní i specialisté na CRM a obchodní systémy ze Sprinx Systems, odborníci na datové nástroje z Dataweps, zástupci uznávaného marketingového nástroje Marketing Miner či vývojáři e-shopů Byznysweb. Oblast logistiky a zásilkových služeb pak zastoupí společnosti Asendia či Logsys.

Součástí Ecommerce Expo bude rovněž jednodenní konference zaměřená na hlavní témata elektronického byznysu. Uskuteční se v kongresovém sále PVA Expo Letňany a nabídne přednáškový program pro více než šest stovek účastníků. Na přípravě programu konference stejně jako celého veletrhu se podílí tým Marketing Festivalu Jindřicha Fáborského. Ten pozval na akci deset výrazných osobností z byznysu a marketingu. Hlavními hvězdami budou Brian McBride, bývalý šéf britského Amazonu a nynější předseda správní rady online prodejce módy ASOS.com, a Andreas Reiffen, šéf Crealytics GmbH. Dvojici zahraničních řečníků doplní osm tuzemských odborníků.