CzechTrade otevřel v zahraničí už 51 kanceláří

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Škoda Doosan

ilustrační foto
ilustrační foto
ilustrační foto
4
Fotogalerie

Vládní agentura CzechTrade letos završuje dvacet let existence. Od sedmi zahraničních poboček v roce 1997 se k dnešku dostala na 51 kanceláří. „Dvě třetiny z nich jsou mimo EU, je to v souladu se snahou zvýšit vývoz do mimounijních zemí,“ uvedl generální ředitel agentury Radomil Doležal. 

Loni do sítě, jež na nových trzích pomáhá českým firmám, přibyly kanceláře v Singapuru, Peru a Íránu. V lednu byla otevřena pobočka v Lagosu. „Kompletní náklady na celou síť byly loni zhruba 220 milionů korun,“ shrnul Doležal.

CzechTrade loni obsloužil přes tisíc vývozců a podpořil 125 obchodních případů. Nejvytíženější byla kancelář v Düsseldorfu, která spolupracovala téměř s 260 firmami, což je meziroční nárůst o padesát procent. Novinkou jsou exportní fóra v českých regionech, kterých agentura zorganizovala zatím devět.

Včera také zahájila v Praze tradiční Meeting Point neboli setkání zástupců zahraničních kanceláří s vývozci na jednom místě. Na konzultace, které potrvají do zítřka, se přihlásilo 320 firem.