Známý francouzský fotbalový klub Paris Saint-Germain chystá svou vlastní kryptoměnu, která má spíše než jako platidlo fungovat jako prostředek zapojení fanoušků do chodu klubu. Ten chce ve spolupráci s blockchainovým startupem Socios uvést vlastní digitální mince na jaře příštího roku.
Jejich držitelé mají získat možnost hlasovat o podobě dresů svých oblíbenců, vybírat soupeře do přátelských utkání nebo mít zajištěn vstup na setkání s představiteli klubu, cituje server Coindesk francouzská média. Organizaci těchto akcí má podle představitelů Paris Saint-Germain zjednodušit technologie blockchain, kterou kryptoměny obecně využívají.
Může mimo jiné usnadnit právě identifikaci jednotlivých fanoušků či lépe zabezpečit citlivá data z různých anket.
Nejde přitom o jediné její využití ve světě velkého fotbalu. Část týmů anglické Premier League minulý měsíc podepsala sponzorskou smlouvu s investiční platformou eToro. Ta své příspěvky klubům bude vyplácet prostřednictvím bitcoinu. Evropská fotbalová asociace (UEFA) ve stejném období oznámila, že úspěšně otestovala systém na prodej vstupenek využívající blockchain.