Čupr: Rohlík.cz by mohl mít do pěti let obrat 10 miliard

Tomáš Čupr

Tomáš Čupr Zdroj: Michael Tomes, E15

Nový e-shop s potravinami Rohlík.cz, za kterým stojí podnikatel Tomáš Čupr a investiční skupiny Miton a Enern, by mohl do pěti let dosáhnout ročního obratu téměř deset miliard korun. On-line trh s potravinami má v Česku potenciál dorůst až na 50 miliard korun. Na tiskové konferenci k představení projektu to dnes řekl podnikatel Tomáš Čupr.

E-shop Rohlík.cz chce konkurovat hlavně rychlostí doručení zboží, ta má být do 90 minut. „Ambice je vybudovat silného, spíše regionálního retailera. Nejenom Čechy, ale máme i zahraniční ambice. A pohybovat se, co se týče obratu, v řádu desítek miliard korun. Samozřejmě ne příští rok, ani ten přespříští. Do pěti let bychom tu desítku mohli lízat zespodu, jak se říká,“ uvedl Čupr. Velikost celého trhu s potravinami je v Česku podle Čupra 500 miliard korun ročně.

Rohlík.cz nechce podle něj konkurovat e-shopu s potravinami řetězce Tesco, co se týče cen. „My to vyhrajeme na kvalitě služby,“ dodal podnikatel. Nejvytíženějšími dny z hlediska objednávek jsou podle něj nyní sobota a neděle.

Rohlík.cz nyní nabízí výběr ze 4000 položek potravin a dalšího zboží. V následujících týdnech se má sortiment rozrůst až na 8000 položek. Konkurenční web Potraviny on-line řetězce Tesco nabízí 20 tisíc produktů.

Pro začátek Praha, příští rok i další města

Rohlík.cz nyní rozváží zboží po Praze, v prvním kvartále příštího roku by se služba měla rozšířit do dalších měst. Jako první mají na řadu přijít Brno, Hradec Králové a Pardubice. Tesco nyní nabízí dovážku zboží do domu v Praze, Brně, Mladé Boleslavi, Kladně, Kolíně, Hradci Králové, Liberci a Jablonci nad Nisou.

„Službu budeme stavět na vlastní logistice. Chceme navázat na naše dřívější úspěchy, kdy právě kvalitní logistika pomohla službě DameJidlo.cz k rychlé expanzi a jasnému upevnění pozice jedničky trhu,“ uvedl Čupr.

„Na českém internetovém trhu je rozvoz potravin začínajícím segmentem. Chceme lidem ukázat, že dovoz potravin až domů je rychlým a pohodlným způsobem nakupování. Vybudovali jsme vlastní sklad, kde máme plnou kontrolu nad uchováváním potravin. Prostě chceme prodávat jen to, co bychom si sami koupili,“ dodal výkonný ředitel Rohlik.cz Marek Sacha.

Jedním z dodavatelů e-shopu je velkoobchod Makro. „Zákazníci z oblasti e-commerce pro nás do budoucna představují velký potenciál. Proto se i na podporu tohoto segmentu budeme zaměřovat čím dál více,“ dodal vedoucí oddělení péče o klíčové zákazníky v Makru Jiří Nehasil.

Jedničkou na trhu je Tesco

Minimální cena nákupu nebude stanovena. Za rozvoz zákazníci zaplatí 79 korun, při ceně nákupu nad 2000 korun je doprava zdarma. Tesco si účtuje od 49 do 99 korun.

Služba Potraviny on-line britského řetězce nyní na trhu dominuje, e-shop má 165 tisíc registrovaných zákazníků. Na on-line trh s potravinami plánuje vstoupit v příštím roce také skupina Rockaway podnikatele Jakuba Havrlanta. Vlastní e-shopy chystají také Billa či Kaufland.

Online potraviny: V Česku byznys za miliardu
V současnosti se obrat prodej potravin na tuzemském internetu, bez alkoholu, pohybuje okolo jedné miliardy korun, odhaduje Asociace pro elektronickou komerci (APEK). On-line prodej potravin má podle APEK před sebou slibnou budoucnost, největší bariérou tohoto způsobu nakupování je logistika - tedy vhodný způsob odeslání i převzetí potravin.
„Jestliže se podaří dodávat potraviny co nejrychleji v co nejpřesnější čas, budou mít e-shopy vyhráno. V každém případě i s ohledem na stále rostoucí důvěru spotřebitelů v internetový nákup věříme, že prodej potravin on-line bude v nejbližších letech významně růst,“ uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.