Foodpanda chce rychle doručovat jídlo až domů pomocí dronů

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Amazon už ukázal několik generací vlastního řešení pro doručování menších balíčků pomocí hybridních forem dronů a kluzáků. Zboží z Amazonu však není jedinou věcí, která je lákavá pro přepravu pomocí dronů.

Startup Foodpanda, který už je k dispozici ve 40 zemích po celém světě, totiž oznámil, že už testuje doručování jídla pomocí dronů a to doslova až před vaše dveře.

Jak se pro deník South China Morning Post vyjádřil sám šéf společnosti Ralf Wenzel, klasické skútry pro převoz jídla považuje za technologii z 80. let. V plánu je většinu procesů ve společnosti plně automatizovat, což zahrnuje u samotnou dovážku.

Testovací přeprava jídla pomocí dronů probíhá v Singapuru a je jasné, že minimálně zpočátku se bude jednat o menší balíčky, které budou mít omezenou hmotnost. Například zmíněný Amazon počítá s maximální hmotností 2,26 kg a na větší zásilky tak bude nutné použít skútr nebo automobil. V budoucnu tak pravděpodobně se systémem automatického řízení.

Amazon počítá s doručením balíku do 30 minut, v případě jídla lze počítat s podobným časem, bude ale záležet na mnoha okolnostech. Hlavním problémem současné doby je lokální legislativa, která musí být pro tento druh povolená a také přesně specifikována, protože hrozí řada nebezpečí, která by mohla ohrozit chodce i majetek, který se nachází na zemi.

Doprava jídla pomocí dronů má ale i řadu výhod – kromě rychlosti doručování je hlavní předností nízká cena, což by mělo ještě dále snížit ceny za doručení třeba vaší oblíbené pizzy a podobně. Amazon nízké ceny za dopravu bude pravděpodobně využívat pro větší připoutání zákazníků k jeho obchodu, protože jim v rámci nízkého předplatného, které nabízí i další různé výhody, může teoreticky nabídnout dopravu zdarma.

A podobně se můžou zachovat i další platformy, jako třeba naše lokální verze Dámejídlo (už patří pod Delivery Hero) a další, kteří sdružují spousty restaurací a mohou podobné pokročilé technologie v budoucnu nabídnout zákazníkům v rámci vlastní platformy.