Vlny vinných řádků v betonu i konstrukci. Jedno z největších tuzemských vinařství se pyšní novým centrem

Stavba je zasazena do stávající vinice a vlní se pod rozdílnou konstrukční výškou.

Stavba je zasazena do stávající vinice a vlní se pod rozdílnou konstrukční výškou. Zdroj: Alex shoots Buildings, Laurian Ghinitoiu

Budova reprezentativního centra Vinařství Lahofer je zakomponována do znojemské krajiny poseté vinohrady.
Slouží zároveň jako výrobna, prostor pro návštěvníky i administrativní zázemí společnosti.
„Nechtěli jsme do krajiny vstupovat s příliš velkým měřítkem. Rozdělením do tří hmot se celkový objem domu odlehčil,“ popisují koncepci architekti Chybík a Krištof.
Nižší, avšak pohledově nejexponovanější je návštěvnická a administrativní část s velkoryse prosklenou fasádou orientovanou směrem na jih.
Střecha budovy je plochá, v části amfiteátru pro veřejnost je záměrně zborcená.
23
Fotogalerie

Beton, dřevo a sklo uprostřed nekonečně se linoucích řádků vinné révy. Jeden z největších tuzemských producentů vína, Vinařství Lahofer, otevřel nové reprezentativní centrum. Komplex tří budov navrhlo mladé architektonické studio Chybík+Krištof. 

Stavba je zasazena do stávající vinice a vlní se pod rozdílnou konstrukční výškou. Přirozeně tak reaguje na mírný sklon a charakter vinařského terénu.

„Nechtěli jsme do krajiny vstupovat s příliš velkým měřítkem. Rozdělením do tří hmot se celkový objem domu odlehčil,“ popisují koncepci architekti Chybík a Krištof.

Prohlédněte si nové objekty Lahofer v následující galerii.

Hlavní myšlenkou je motiv vinných řádků, jenž se přenáší dovnitř budovy v podobě konstrukčního systému. Architekti ke spolupráci přizvali umělce Patrika Hábla, který na její betonové klenby aplikoval své malířské dílo.

Historie vinařství Lahofer, které s 430 hektary vinic a roční produkcí až 800 tisíc lahví, patří k největším pěstitelům vína v Česku, se začala psát v roce 2003. Před týdnem otevřený objekt, který je určen nejenom jako zázemí firmy, ale zároveň má fungovat i jako návštěvnické centrum, je dalším krokem k rozvoji značky.