Zoufalé automobilky bijí na poplach. Málo prodaných elektromobilů znamená velké pokuty
Padající prodeje elektromobilů torpédují emisní cíle automobilek, za jejichž překročení hrozí mnohamiliardové pokuty. Paradoxně se mohou nejvíce dotknout firem, které se kvůli sázce na elektrickou budoucnost v současnosti nachází v největších problémech – jako třeba německý Volkswagen.
Celý článek je převzatý z INFO.cz
„Pokud zůstanou prodeje elektrických aut na dnešní úrovni, evropský průmysl bude muset zaplatit 15 miliard eur na pokutách nebo se vzdát výroby více než 2,5 milionu vozidel,“ řekl šéf Renaultu Luca de Meo minulý týden francouzské rozhlasové stanici France Inter.
Reagoval tím na akutní nebezpečí vyvolané přísnějšími cíli EU v oblasti flotilových emisí CO2 u nových vozidel, které by měly od příštího roku klesnout ze současných 116 g/km na 94 g/km.
Kvadratura kruhu
Když povážíme, že za jeden gram nad limit se do unijní kasy má platit 95 eur, hrozí výrobcům reálně doslova likvidační škody v řádech stovek milonů eur. Schválený zákaz spalovacích motorů od roku 2035 se v dnešní realitě zdá být výplodem chorého mozku.
Každá automobilka má svůj vlastní emisní cíl založený na průměrné hmotnosti svého vozového parku, což znamená, že luxusní značky jako Mercedes-Benz a BMW, které prodávají velká těžká SUV, mají logicky vyšší cíle než značky, které prodávají většinou menší auta s menšími motory a nižšími emisemi CO2, příkladem budiž Dacia nebo Citroen.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!