Akcie luxusních firem po nepříznivé analýze propadly
„V sektoru luxusního zboží neočekáváme oživení ziskovosti firem,“ uvádí analýza banky, která zároveň přepsala své dosavadní sázky na výnos v případě akcií hned sedmi globálních módních, kosmetických a klenotnických značek. „Nejvíce zasaženy byly akcie LVMH, které finančníci považují v současnosti za předražené,“ uvádí Jiří Zendulka z BHS. Na akciích kultovních vuittonek prý burziáni do roka a do dne prodělají takřka deset procent.
Burzovní lesk módních hvězd po zprávě banky rázem opadl, nejvíce tratila značka Hermes, která jen během odpoledne přišla postupně o půldruhé miliardy eur své hodnoty. Obdobným propadákem se stal i Christian Dior. Zatímco ještě o den dříve si trh cenil slavné jméno na bezmála 33 miliard eur, po čtvrtečním výprodeji je to o 1,4 miliardy eur méně.
Na celý svět luxusu nicméně bankéři nezanevřeli. Takřka dvacetiprocentním ročním růstem prý investory překvapí akcie Pandory, za investorský hřích stojí i Kering nebo luxusní švec Jimmy Choo.