Zhruba 800 tisíc vozů z koncernu Volkswagen podle úterní zprávy zřejmě do ovzduší vypouští více emisí oxidu uhličitého, než uvádí výrobce, a má rovněž vyšší spotřebu pohonných hmot. Koncern uvedl, že nově zjištěné nesrovnalosti by mu mohly způsobit hospodářskou újmu kolem dvou miliard eur (54 miliard korun).
Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zatím týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů. Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se podle mluvčího firmy týkají převážně naftových automobilů, včetně vozů Škoda Octavia. Zahrnují ale i menší počet benzinových automobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto nesrovnalosti v údajích o emisích u svých aut potvrdila. Kolika a jakých vozů se problém týká, ale nesdělila. „Zatím můžeme potvrdit, že toto téma by se mělo dotýkat i některých vozů Škoda. Celou záležitost nyní prověřujeme s kolegy z Volkswagen Group a více informací poskytneme hned, jak budou k dispozici,“ řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž.
Americký úřad EPA v pondělí oznámil, že rozšířil vyšetřování skandálu kolem falšování emisních testů automobilkou Volkswagen na další modely, včetně naftových vozů Porsche Cayenne. Automobilka Porsche v noci na dnešek uvedla, že prodej těchto vozů v USA z preventivních důvodů dočasně pozastavila.
Kolem 10:00 SEČ vykazovala cena akcií Volkswagenu pokles o téměř osm procent. Tržní hodnota podniku se tak snížila o zhruba čtyři miliardy eur. „Další týden, další šok v příběhu VW,“ uvedl analytik Stuart Pearson ze společnosti Exane BNP Paribas.