Laudův soukromý fond loni získal od Air Berlin půjčku 40,5 milionu eur. Německá společnost zároveň navýšila svůj podíl v Niki z 24 na 49,9 procenta. Pokytnutá půjka pak byla splatná buď penězi, nebo zbývajícím podílem v držení Laudy. Ten se nyní rozhodl pro druhou možnost a nově se stane členem představenstva Air Berlin.
Air Berlin svého partnera přebírá navzdory tomu, že byla v posledních třech letech ve ztrátě, která se loni výrazně prohloubila na více než 97 milionů eur. Kondice Niki je sice lepší, počet přepravených cestujících jí loni stoupl o 31 procent na 3,38 milionu, zisk před zdaněním ale klesl o více než polovinu na 11,6 milionu eur. Šéf německého dopravce Hartmut Mehdorn řekl, že značka Niki bude zachována.
Německý nízkonákladový dopravce díky převzetí Niki posílí svou pozici na vídeňském letišti, které se pro Air Berlin stane dalším domovským terminálem po Berlínu a Düsseldorfu. Akvizice by měla pomoci i v plánované expanzi do východní Evropy.
Niki Lauda pro Die Presse uvedl, že se již žádné další aerolinky zakládat nechystá. „Došla mi jména,“ prohlásil s odkazem na leteckou společnost Lauda Air, ze které jej v roce 199 vyplatily Austrian Airlines. Lauda dodal, že díky své nové pozici uvnitř Air Berlin se bude moci podílet na řízení podstatně větší společnosti, než kterou dosud ovládal.