Německo začalo vydávat licence k provozování meziměstské autobusové přepravy až v roce 2013. Nový trh přitáhl řadu přepravců, několik už jich ale kvůli ostré konkurenci a cenovým válkám ze soutěže odpadlo, upozorňuje agentura Reuters. V listopadu zrušil německý automobilový klub ADAC společný podnik pro autobusovou přepravu s Deutsche Post a loni z německého trhu odešla i dceřiná společnost britského přepravce National Express.
Silně konkurenční trh nutí přepravce ke slučování. MeinFernbus, který je podle počtu zákazníků největším meziměstským operátorem v Německu, loni navrhl fúzi menšímu konkurentovi FlixBus. MeinFernbus provozuje 320 autobusů, FlixBus jich má 240. Informované zdroje z odvětví jejich úhrnné roční tržby za loňský rok odhadují na zhruba 300 milionů eur (8,4 miliardy korun), což jsou asi tři čtvrtiny loňské velikosti celého tohoto trhu.
Čtvrtinový podíl
General Atlantic koupí ve spojené firmě podíl přes 25 procent a stane se jejím druhým největším akcionářem po zakladatelích těchto podniků. Finanční podrobnosti účastníci transakce nesdělili.
Investoři čekají, že sektor meziměstské autobusové přepravy v Německu bude i v dalších letech strmě růst. Výzkumná skupina IGES odhaduje, že loni se počet cestujících v tomto segmentu zvýšil na 15 až 20 milionů ze zhruba osmi milionů v roce 2013, a v dalších letech očekává podobné tempo expanze.