Dozorčí rada obchod za 14,4 milionu eur před nedávnem schválila ve vší tajnosti, zřejmě z obav z konkurence. Podle serveru iDnes.cz měl o vozy vážný zájem i Regiojet podnikatele Radima Jančury, dráhy jej však přeplatily. Vrátily tak soukromému dopravci úder, neboť začátkem roku drahám necelou padesátku vagonů z Rakouska naopak vyfoukl Jančura.
„Vozy v těchto dnech postupně přebíráme. Zhruba třicítka z nich bude hned nasazena do provozu zatím jako posily,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklíka. Hranice zatím přejelo 27 vozů. Vagony, které Rakušané využívali na vlacích InterCity a EuroCity, budou dle záměrů drah pravidelně jezdit na linkách Praha - Ostrava - Žilina, Praha - Břeclav - Budapešť a Bohumín - Břeclav.
Stávajícími vozy z těchto tratí chtějí dráhy vylepšit například spoje na lince Praha - České Budějovice, která patří k nejzanedbanějším v síti ČD.
Rakousko se pro české dopravce stalo v posledních čtyřech letech významným zdrojem zachovalých vagonů poté, co tamní ÖBB nakoupily desítky rychlovlaků Railjet. Ty vytlačují klasicky uspořádané vlaky s odpojitelnými vagony a lokomotivou v čele. České dráhy od roku 2011 nakoupily u jižních sousedů 80 vagonů, pod naplnění posledních kontraktu se počet završí na 130. Desítky vozů koupil i Regiojet.