Češi o peníze evidentně nouzi nemají. Prémiové BMW se prodává víc než tradiční lidovější značky

BMW

BMW Zdroj: BMW

Mnichovský výrobce u nás loni prodal víc nových aut než Ford, Opel či Renault a jen o málo méně než Dacia. BMW nejvíce prodává velká luxusní SUV a daří se i sportovním modelům divize Motorsport. Jejich prodeje naprosto zastínily lidovější modely řady 1 nebo sesterskou značku MINI, která loni zaznamenala jen velice podprůměrné výsledky, což ale BMW interně kompenzuje rostoucími prodeji svých motorek.

Článek vyšel na webu Info.cz

V roce 2023 profitovaly ze silné poptávky hlavně modely ve vyšším cenovém segmentu, jako jsou BMW řady 7 a X7, vysoké oblibě zákazníků se v loňském roce těšily také modely X1, X3 a řada 3. K prodejům přispěly rovněž čistě elektrické modely, včetně BMW iX1 a BMW i4. 

V celkovém měřítku byla auta německé značky v Česku loni osmá nejžádanější, což znamená lepší výsledek než u Mercedesu (9.) a Audi (11.). Loňských 6037 novopečených řidičů BMW znamená o 1413 vozů lepší výsledek než v roce 2022.

„Extrémně výborný vývoj,“ hodnotil na výroční tiskové konferenci loňské prodeje bavorské značky obchodní ředitel českého zastoupení Milan Koza. 

Současně ale připustil, že čísla mohou být mírně zkreslená: „Nejsem si úplně jistý, jestli je za tím dobrý stav ekonomiky. Spíš se přikláním k tomu, že v loňském roce byly ve velkém množství expedovány starší objednávky,“ míní Koza.

Vůbec nejprodávanějším modelem značky se loni stalo SUV X5, které si dopřálo 1035 nových zákazníků. Skvělé výsledky zaznamenalo i menší BMW X1 (647 prodaných kusů), X3 (526 kusů) nebo vlajkové X7 (512 kusů). Špatně si nevedly klasické modely řad 3 a 5. Oblíbené sedany a kombíky si loni koupilo 563, resp. 517 lidí.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!