České dráhy vypsaly tendr na pronájem patnácti nových lokomotiv | E15.cz

České dráhy vypsaly tendr na pronájem patnácti nových lokomotiv

České dráhy vypsaly tendr na pronájem patnácti nových lokomotiv
České dráhy
• 
ZDROJ: profimedia.cz

ČTK

České dráhy vypsaly soutěž na pronájem 15 nových elektrických lokomotiv. Výhledově podnik plánuje vypsat tendr na nákup až 60 nových lokomotiv. Pětiletý pronájem s předpokládanou cenou do 1,1 miliardy korun by měl vyřešit překlenovací období, než dopravce dostane nové lokomotivy.

Vítěz tendru by měl dopravci dodat nové lokomotivy do podzimu příští roku a dopravce počítá s jejich nasazením do provozu do konce roku 2024. Podle zadání soutěže bude dodavatel odpovědný i za údržbu pronajatých lokomotiv.

"Jejich zajištění (nových lokomotiv) si vyžádá delší období, ať již jde o přípravu soutěže nebo zajištění financování. Po přechodnou dobu proto využijeme pronájem moderních elektrických lokomotiv," uvedl člen představenstva Českých drah odpovědný za techniku, servis a majetek Miroslav Kupec. Podnik má podle něj pozitivní zkušenosti například s pronájmem lokomotiv Vectron na lince z Prahy do Hamburku.

Lokomotivy, které budou moci dosahovat rychlosti až 200 kilometrů za hodinu, plánuje podnik využívat zejména pro vnitrostátní spoje s rychlostí do 160 kilometrů za hodinu. Podle mluvčího Petra Šťáhlavského mohou být lokomotivy díky své univerzálnosti v případě potřeby využity i pro rychlejší mezistátní linky na Slovensku nebo v Rakousku.

Komentář Lukáše Kovandy: České dráhy zkrotily dluh, rating si udrží

Dráhy tak pokračují v obnově vozového parku. V březnu oznámily záměr koupit 60 nových elektrických jednopodlažních vlaků pro regionální dopravu. Zakázku za zhruba deset miliard korun plánuje podnik vyhlásit ještě letos.

České dráhy vypravují denně v průměru 7016 vlaků, které za rok ujedou více než 120 milionů kilometrů, denně to je kolem 340 tisíc kilometrů. Provozují přibližně 4300 vozidel. Loni dopravce přepravil 174,7 milionu cestujících. Lidé tradičně využívali hlavně příměstské a vnitrostátní dálkové vlaky.

Autor: ČTK
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud