„Ze začátku provozu PostBus využívalo měsíčně 66 pasažérů, jejich zájem postupně klesal, až se stal mizivým,“ uvedla mluvčí. Pošta původně uvažovala o zavedení postbusu i v jiných regionech, kupříkladu kolem Znojma, ale na to nedošlo. „Jinde než na Třebíčsku jsme PostBus netestovali,“ potvrdila Selicharová.
K provozování městské autobusové dopravy na Třebíčsku dostala loni pošta licenci platnou pět let. „Ke dni 14. prosince 2014 jsme požádali příslušný městský úřad Třebíč o odejmutí licence,“ uvedla mluvčí pošty. Úřad žádosti vyhověl.
Ze začátku provozu PostBus využívalo měsíčně 66 pasažérů
V projektu pošta testovala možnost využití volné kapacity poštovních aut jezdících na pravidelných linkách mezi poštami. „Pro tento účel jsme měli zapůjčeno dodávkové vozidlo do 3,5 tun, upravené pro souběžnou přepravu poštovních zásilek a osob,“ stojí v dopise o ukončení projektu, který pošta podle mluvčí rozeslala starostům dotčených obcí.
Starostové o rušení postbusu zatím nevěděli. Starostka Čechtína s 300 obyvateli Marie Horká uvedla, že to bude škoda. „U nás to lidé využívali. Důchodci nemuseli vstávat tak brzo, nemuseli v sedm hodin autobusem,“ řekla. Naopak lidé v městysi Stařeč asi postbus moc postrádat nebudou. „K nám zajíždí MHD z Třebíče,“ podotkl starosta Čestmír Linhart.
Modrá dodávka Fiat Ducato se žlutým nápisem POSTBUS se podle zveřejněného jízdního řádu v ranních hodinách pohybuje mezi Třebíčí, Budišovem, Hodovem, Rudíkovem, Čechtínem a Kouty. Tři hodiny po poledni vyjíždí z Třebíče do Lipníka u Hrotovic, Kojetic na Moravě, Čáslavic, Rokytnice nad Rokytnou a Starče.