Železnice na čínském území vede v současnosti až do vysokohorských oblastí Tibetu a „na žádost Nepálu“ se již chystá její prodloužení až k nepálské hranici. Podle čínských úřadů by tato část trasy měla být dokončena do roku 2020. Uvedl to britský deník The Guardian s odvoláním na čínská státní média.
Čínský ministr zahraničí Wang I v prosinci navštívil Káthmándú, kde podle nepálských zpráv prohlásil, že by železniční linka mohla být případně protažena až do nepálské metropole a dál. Tím by eventuálně vzniklo klíčové spojení mezi Čínou a obrovským indickým trhem.
tkp: @kathmandupost: China to extend railway link by 2020 http://t.co/OlpNzKsk4w …… http://t.co/sJuBdxTgOXpic.twitter.com/lYSSCMFrvZ
— Nepal News English (@Nepal_News_En) April 3, 2015
China Daily: Budou třeba velmi dlouhé tunely
Tento plán by mohl zahrnovat i tunel vystavěný pod Mount Everestem, napsal dnes deník China Daily. „Tato trasa bude pravděpodobně muset vést pod Mount Everestem, takže dělníci budou muset razit velmi dlouhé tunely,“ řekl listu inženýrský expert Wang Meng-šu.
Vzhledem k náročnému terénu v Himálaji, jehož součástí jsou podstatné změny nadmořské výšky, by vlaky na jakékoli trase do Káthmándú mohly jezdit maximální rychlostí 120 kilometrů v hodině, dodal Wang.
Expres z Pekingu do Lhasy v Tibetu | Železniční trať z Pekingu do Lhasy
Železniční síť v Číně (březen 2015) | Železniční síť v Číně
Čínské železnice: polévky, chrchlání a nejrychlejší vlaky na světě