Nový kanál má být dlouhý 120 kilometrů a výstavba má přijít na 40 miliard dolarů. Přesná trasa nového kanálu zatím nebyla určena. Nikaragujský prezident k plánovanu uvedl, že zatím nebyla vybrána konkrétní firma, která obří projekt provede. Jasno má být do května příštího roku, kdy mají být práce zahájeny.
Jedna z možných variant průplavu v Nicaragui | Možná trasa nového kanálu
Nikaragua udělí vybrané čínské firmě koncesi k vybudování a provozu průplavu na sto let. To má podle serveru guardian.co.uk přinést závažné geopolitické důsledky.
Předseda parlamentu Rene Nuñez již hovořil o tom, že projekt posílí vliv Pekingu na světový obchod a oslabí americkou nadvládu nad hlavní přepravní cestou mezi Tichým a Atlantským oceánem.
Nikaragujské parlament nyní bude trasu projektu konkrétně řešit. Probere i jeho vliv na životní prostředí. Prezident Daniel Ortega, nedávno uvedl, že nový kanál bude postaven přes jezero Nikaragua.
Již v loňském roce, nikaragujská vláda hovořila o tom, nový kanál by měl umožnit průjezd pro obří kontejnerové lodě s hmotností až 250 tisíc tun. To je více než dvojnásobek velikosti plavidel, která proplují rekonstruovaným Panamským průplavem.