Ředitelství silnic a dálnic proto zařadilo osmnáctikilometrový úsek mezi takzvané náhradní projekty pro čerpání evropských peněz. Dlouho opomíjená dálnice D3 tak těží z faktu, že stát potřebuje co nejrychleji utratit peníze z evropských fondů a zoufale hledá jakoukoli příležitost.
Přebytek evropských peněz (šance k čerpání je do konce roku 2015) způsobily mimo jiné problémy se severočeskou dálnicí D8, která z evropských programů vypadla. Unie navíc uplatnila plošnou korekci deseti procent na všechny stavby, stát však má šanci peníze utratit jinde. D3 se tak zařadila vedle opravy D1 k největším náhradním projektům. Náklady jsou odhadovány na pět miliard korun. „D3 je nyní naše priorita, navíc je velký tlak z Rakouska dotáhnout rychlé spojení až na hranici,“ uvedl šéf ŘSD David Čermák.
Náhradní projekty ŘSD |
---|
necelé dva roky. |
výměna svodidel na komunikacích D5, D2, R6, R10 a R35 |
dálnice D1: modernizace |
dálnice D1: výstavba Přerov–Lipník |
dálnice D3: Borek–Úsilné, Veselí nad Lužnicí–Bošilec |
R49: Hulín–Fryšták |
R35: Hradec Králové–Opatovice |
I/11: Nebory–Bystřice |