Dálnice je po likvidaci mostů znovu průjezdná
Práce na Vysočině u Velké Bíteše začaly v pátek ve 20:00, na Benešovsku o hodinu později. První most byl stržen před půlnocí, poslední až v 04:30, řekli stavbyvedoucí. „První most na Vysočině padl v pátek ve 23:58, poslední dnes v 00:49,“ uvedl vedoucí projektu Jiří Krátký. Komplikovanější situace byla na Benešovsku. První nadjezd šel k zemi v 00:09, poslední až v 04:30. „Ten se nám nepodařilo zbourat v termínu. Stavěli ho z nějakého super betonu. K zemi šel až po urputném boji,“ řekl stavbyvedoucí Ivan Čásenský.
Během noci se podle mluvčí policie na objízdných trasách nestala žádná vážná dopravní nehoda. Problémy byly s kamiony na Benešovsku, jejichž řidiči nedodržovali objízdnou trasu. „Na objížďce u Hněvkovic havaroval kolem 02:00 řidič maďarského nákladního auta. Sjel do příkopu a vozidlo částečně zasahuje do komunikace. Doprava v místě nehody ale zastavena nebyla,“ uvedla policejní mluvčí.
Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů se opravy provádějí za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.
Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 milionů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány, dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 milionů sdružení Colas CZ a PORR.