Aerolinky už s propouštěním seznámily představitele odporů, tvrdí zdroje agentury Reuters. Odejít má 500 lidí z řad pozemního personálu a 300 palubních průvodčích. Šéf Air France Frederic Galey na setkání také mluvil o „omezení platů“.
V rámci tříletého plánu podporování dobrovolných odchodů se Air France do loňského roku rozloučila s osmi tisíci lidmi, tedy s necelou desetinou zaměstnanců. Podle nedávné zprávy francouzského listu Le Figaro navíc celá skupina Air France – KLM chystá propouštění dalších pěti tisíc zaměstnanců.
Air France zprávu dementovala. „ O možném novém plánu dobrovolných odchodů se dosud nerozhodlo. Je tedy zcela předběžné o takovém plánu mluvit,“ řekl mluvčí aerolinek agentuře AFP.
Nutné omezení výdajů
Například manažer Air France-KLM Alexandre de Juniac ale v září mluvil o nutnosti snížit náklady a zvýšit produktivitu. Takové kroky se často bez propouštění neobejdou.
Další z možných směrů hledání úspor naznačil v prosinci finanční ředitel skupiny Pierre-Francois Riolacci. V úvahu podle něj připadá zmražení některých investic nebo odložení dodávek nových letadel.
Kromě konkurence ze strany nízkonákladových aerolinek se Air France musí v poslední době vyrovnávat také s následky zářijové stávky pilotů, která dopravce stála přes 400 milionů eur. Analytici se shodují, že stávka spolu se stagnací ekonomiky v posledních měsících dokázala spolehlivě vymazat příjmy za poslední dva a půl roku. Podle některých hlasů to aerolinkám prakticky znemožňuje obsluhovat svůj dluh dosahující čtyř miliard eur.