Do Prahy znovu míří obr Airbus A380, letiště posílí bezpečnost
Na přílet obra se chystá především letištní ostraha, která bude podle mluvčí letiště Mariky Janouškové výrazně posílena. Opatření souvisí především s tím, že společnost Emirates sezvala řadu hostů přímo na plochu k letadlu, další stovky zvědavců se dají očekávat v terminálech a kolem plotů. „Pro letiště je to náročné hlavně po personální stránce,“ uvedla mluvčí.
Samotné odbavení cestujících a letadla by mělo být bez potíží, neboť letiště v minulých měsících investovalo sto milionů korun do potřebné infrastruktury. Především byla upravena stojánka číslo 14 u neschengenského terminálu, kde vznikl tříprstý most pro cestující největších letadel. Nervozitu necítí ani dispečeři Řízení letového provozu. „Je to standardní situace, jen je třeba zajistit větší časový odstup dalších letadel při odletu,“ řekl mluvčí ŘLP Richard Klíma. Důvodem jsou turbulence, které za sebou A380 nechává.
Galerie: Jak se vyrábí Airbus A380
Za dispečerské služby při přistání a startu zaplatí Emirates za A380 téměř 36 tisíc korun. U - v Praze běžného - stroje Airbus A320 poplatek za stejné služby činí přibližně osm tisíc korun. Airbus A380 se v Praze mihnul zatím jen třikrát, když jej přivezly ukázat Lufthansa, Korean Air a Emirates.
Největší letouny se Praze vesměs vyhýbají, neboť dálkových linek vede z české metropole pomálu. K výjimkám patří zmíněný Boeing 777 v barvách Emirates a také korejské Jumbo B747, které je v Praze k vidění v létě. Emirates patří k největším světovým provozovatelům A380, ve flotile jich mají na šest desítek.