Dobeš: Praha potřebuje okruh a efektivní příměstské vlaky

Nejpalčivějším problémem pražské dopravy je podle Dobeše úsek vnějšího Pražského okruhu mezi brněnskou dálnicí a Běchovicemi, jehož výstavba umožní z Prahy vyvést kamionovou dopravu. Na železnici je jasnou prioritou řešení území po bývalých nákladových nádražích na Žižkově a na Smíchově a vytvoření efektivní příměstské dopravy po vzoru německých S-Bahn, čímž by se ulehčilo automobilové dopravě zejména ve špičce.
„Bohužel v době minulé koordinace stavebních prací Prahy s ministerstvem dopravy nebyly ideální a z toho také vyplývá stávající situace, kdy máme kamionovou dopravu, která se nám nejen dotýká, ale i přímo zasahuje do hlavního města,“ řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Připomněl, že vnitřní i vnější silniční okruh jsou zatím jen rozpracované. Situace si tak podle primátora vyžaduje dlouhodobou koncepční práci.
Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit asi 83 kilometrů, v provozu je v současnosti zhruba polovina. Kromě jihovýchodního úseku mezi D1 a Běchovicemi chybí také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol a navazující úsek mezi Suchdolem a Březiněvsí. Naposledy byl v září 2010 otevřen jižní úsek mezi dálnicemi D1 a D5.
Uspíšit dostavbu Pražského okruhu si kladl za cíl i dokument o spolupráci, který Praha, Středočeský kraj a ministerstvo dopravy podepsaly už v roce 2003. Memorandum ale tehdy žádné výrazné výsledky nepřineslo.