Dopady tragédie Germanwings: Němci zvažují rozsáhlé změny | E15.cz

Dopady tragédie Germanwings: Němci zvažují rozsáhlé změny

Kokpit Airbusu A320
Kokpit Airbusu A320
• 
ZDROJ: Airbus

ČTK, bru

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Bezpečnostními důsledky nedávné tragické zkázy letounu společnosti Germanwings se bude v Německu zabývat expertní skupina. Tým má podle ministra dopravy Alexandera Dobrindta kromě jiného posoudit možné změny v systému zajištění dveří pilotní kabiny. Důležitým tématem budou pro skupinu rovněž lékařské a psychologické kontroly pilotů.

Německý expertní tým mají tvořit šéfové leteckého provozu leteckých společností, odborní lékaři a zástupci profesních organizací. Do konzultací budou zapojeni i představitelé ministerstva dopravy a spolkového svazu letecké dopravy.

Žádné uspěchané závěry

„Úkoly této expertní skupiny jsou otevřené,“ poznamenal šéf spolkového svazu letecké dopravy Klaus-Peter Siegloch. Do konzultací týmu by podle něj měly být průběžně zahrnovány případné nové poznatky získané při vyšetřování na místě havárie ve Francii.

„Je důležité, abychom nedělali ukvapené závěry,“ upozornil Siegloch. Je podle něj rovněž důležité důkladně posoudit výhody a nevýhody případných změn, aby nebyla ohrožena bezpečnost letecké dopravy.

Siegloch zároveň zdůraznil, že případné změny by měly být schváleny na mezinárodní úrovni. „Nechceme žádnou národní bezpečnost. Bezpečnost ve vzduchu je nedělitelná,“ řekl.

Aerolinky už pravidla změnily

Letoun Airbus A320 mířící z Barcelony do Düsseldorfu se 24. března zřítil ve francouzských Alpách a v jeho troskách zahynulo všech 150 lidí na palubě. Vyšetřovatelé předpokládají, že pád zřejmě záměrně způsobil druhý pilot. Ten před zřícením stroje zamkl zevnitř dveře kokpitu a zabránil tak kapitánovi v návratu z toalety.

Podívejte se, jak fungují dveře pilotní kabiny

Řada aerolinek v reakci na tragédii změnila bezpečnostní pravidla tak, aby v kokpitu vždy zůstali nejméně dva členové posádky.

Letecké společnosti, které uplatňují pravidlo o přítomnosti nejméně dvou lidí v pilotní kabině
Evropa
Již před havárií Jet2, Flybe (Británie), Ryanair (Irsko), ČSA, Travel Service (ČR), Finnair (Finsko)
Po havárii Air Berlin, Condor, TuiFly (Německo), Easy Jet, Virgin Atlantic, Monarch, Thomas Cook (Británie), Norwegian Air Shuttle (Norsko), Icelandair (Island), Air Baltic (Lotyšsko), SAS (Skandinávie), rakouští letečtí dopravci, Lufthansa (Německo) a její dceřiné aerolinky Germanwings, Austrian Airlines, Swiss Air a Eurowings
USA
Pravidlo platilo pro všechny dopravce už před nehodou
Kanada
Pravidlo nyní nově zavádí pro všechny dopravce
Asie
Již před havárií Indické aerolinky, Singapore Airlines (Singapur)
Po havárii Emirates (SAE)

Autor: ČTK, bru

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah