Dopravní podnik může do týdne vydávat papírové kupony. Jistí se kvůli opencard
Tehdy si lidé budou moci vybrat, zda budou jezdit na kartu opencard nebo na kupon. „Cestujících, kteří vlastní opencard, se změna nijak nedotkne. A i noví zájemci o časový kupon si budou moc vybrat, zda ho chtějí dostat v tištěné podobě, nebo jako opencard,“ uvedla primátorka. Licencí pro vydávání karet má podle ní Praha v tuto chvíli dostatek.
Vedení města v úterý schválilo částečný přechod na předplatné papírové kupony. Co bude dál s problematickou kartou opencard, ale stále neřeklo. Vlastník práv k opencard, firma eMoneyServices (EMS), tvrdí, že za bezproblémový chod systému ručí jen do konce ledna. Co nastane poté, není zcela jasné. Už ve středu zkolaboval portál pro online objednávání karet.
Současnou situaci kritizuje opozice, podle TOP 09 a nezávislých nese za její chaotický vývoj zodpovědnost primátorka. „Paní primátorka věci zřejmě ne příliš rozumí a nedohlíží důsledků svých rozhodnutí. Piráti věci asi rozumějí, ale nenesou za ni jakoukoliv odpovědnost,“ uvedl předseda klubu Václav Novotný.
Výlučně opencard musí v tuto chvíli používat cestující ve věku od 27 do 64 let. Mohou sice zvolit přenosné papírové kupony, ty jsou ale výrazně dražší než jízdné s opencard. Papírové kupony mohou k cestování používat studenti ve věku od 15 do 26 let. Ti mají zároveň možnost zvolit i opencard nebo kartu ISIC. K prokazování věku musí používat opencard děti od 6 do 15 let a senioři nad 65 let, kteří mají dopravu zdarma.