Dráhy chtějí využít rozkopanou D1. Vypustí dálniční expressy

Nový Express D1

Nový Express D1 Zdroj: CD

Ve čtvrtek 4. října vypraví České dráhy první D1 Expressy, které budou jezdit každý všední den mezi Prahou a Brnem. Posílí stávající dálkové vlaky, jejichž služeb využívá čím dál více cestujících. Meziročně se počet zákazníků na této relaci zvýšil v řádu desítek procent. Českým drahám se tak daří úspěšně konkurovat individuální automobilové dopravě.

Nové spoje mezi Prahou a Brnem pojedou bez zastavení. Soupravy jsou sestaveny ze tří vozů 2. třídy , jednoho velkoprostorového vozu 1. třídy a bistrovozu. Všechny vozy jsou vybaveny klimatizací, elektrickými zásuvkami a během podzimu také systémem wi-fi.

Lokomotiva řady 380 i vozy jsou konstruovány na rychlost 160 km/hod., v současném jízdním řádu ji však nelze plně využít a soupravy budou do prosince jezdit maximální rychlostí 140 km/hod. „Zavedením D1 Expressů reagujeme na rostoucí poptávku cestujících, jejich význam se však ještě zvýší ve chvíli, kdy bude zahájena avizovaná rekonstrukce dálnice D1,“ říká výkonný ředitel Úseku pro obchod a marketing ČD Jiří Ješeta.

„Jízdní doba posilových spojů bude 2 hodiny a 42 minut, od nového grafikonu ji snížíme na 2 hodiny a 35 minut. Od 9. prosince tak budou D1 Expressy nejrychlejšími spoji na trase Praha – Brno a navíc ke dvěma stávajícím párům přibude ještě třetí pár,“ dodal Ješteta.

Radim Jančura: Po Berlínu přijdou vlaky do Brna

České dráhy nabízejí mezi Prahou a Brnem po celý den spoje kategorie EuroCity a Expres v jednohodinovém intervalu. Tyto spoje jsou sestaveny z nových nebo modernizovaných vozů ČD, rakouských ÖBB nebo maďarských MÁV. D1 Expressy tuto nabídku doplní o nové služby a zkrátí intervaly v přepravní špičce. České dráhy tak budou více konkurovat autobusovým přepravcům na trase mezi Prahou a Brnem.