To nebyla jediná změna. Dráhy také u své dcery rozhodly o snížení počtu členů představenstva ze čtyř na tři, na jediné volné místo pak dosadily dosavadního obchodního ředitele carga Romana Valloviče. „Cílem změn je zvýšení efektivity řídicí struktury společnosti a posílení orientace na obchodní činnost,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklík. K obměně vedení došlo v ČD Cargo již v březnu.
Svou pozici zatím ustál šéf carga Gustav Slamečka. Mezi Žaludou a Slamečkou přitom v poslední době panují napjaté vztahy. Žaluda v honbě za získání peněz pro České dráhy chtěl po cargu 100 milionů ročně za používání loga. To však Slamečka odmítl jako nestandardní vyvádění peněz z firmy.
Také čtete:
Sto milionů za logo mohlo sloužit jako náhrada za dividendy, kterých se České dráhy od carga jen tak nedočkají. Nákladní dopravce se loni sice dostal do takzvané černé nuly, ale vleče za sebou velkou kumulovanou ztrátu.